معاون فنی و عملیاتی سازمان اورژانس کشور:
معاون فنی و عملیاتی سازمان اورژانس کشور گفت: ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی در کشور آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران کنگره بزرگ اربعین هستند و تلاش ما این است که خدمات خوبی را در مرز رسمی خسروی و دیگر مرز‌ها به زوار ارائه دهیم.
کد خبر: ۱۰۶۰۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸ 10 August 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه دکتر «محمد سرور» روز سه‌شنبه در جلسه بررسی زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی قصرشیرین با حضور مسوولان اورژانس کشور، افزود: وزارت بهداشت و درمان از قبل ماموریت لازم را برای خدمات دهی در مرز‌های چهارگانه برای تردد زوار شروع کرده و جلسات خوبی را در این زمینه با سایر نهاد‌ها از جمله جمعیت هلال احمر و ستاد کل نیرو‌های مسلح انجام داده است.

وی اظهار داشت: نیاز سنجی‌های لازم را در بخش‌های مختلف انجام داده ایم و فراخوان نیرو‌ها لحاظ شده و آماده ارائه خدمت به زوار هستیم.

معاون فنی و عملیاتی سازمان اورژانس کشور گفت: در این رابطه یک فروند بالگرد برای امداد هوایی در قصرشیرین مستقر می‌شود و همچنین ۲ فروند هواپیما در مرکز استان در ایام اربعین مستقر می‌شوند تا برای امداد‌های احتمالی و خدمت به زوار اربعین مورد استفاده قرار گیرند که به طور همزمان توان انتقال ۵۵ مصدوم را دارند.

 

۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور آماده ارائه خدمات به زوار اربعین هستند


دکتر سرور ادامه داد: تدابیر لازم و امکان سنجی‌های مربوطه برای مرز خسروی انجام شده و دغدغه فرماندار قصرشیرین که دغدغه و مطالبه مردم است در حوزه تقویت زیرساختی بهداشتی باید مورد توجه قرار گیرد و مردم قصرشیرین باید از خدمات مناسب درمانی بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: شیوع بیماری وبا در کشور عراق برای ما یک مساله مهم است ضمن اینکه اکنون نیز در موج هفتم کرونا هستیم و علاوه بر آن برای مسائل مربوط به تصادفات جاده‌ای در مسیر ترد زوار و سایر مخاطرات و سناریو‌های لازم نیز پیش بینی‌های لازم لحاظ شده است.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می‌گرفت.

خسروی یکی از مرز‌های مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهر‌های دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند.

زائرانی که از خسروی عازم عراق می‌شوند پیش از زیارت امام حسین (ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می‌کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار