ناحیه صنعتی بیتومین (قیرطبیعی) در گیلانغرب استان کرمانشاه احداث خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۶۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲ 04 August 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا در نشست امروز (۱۳ مرداد) شورای برنامه ریزی و توسعه استان، ایجاد ناحیه صنعتی قیرطبیعی مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، بهزاد باباخانی معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در این نشست با بیان اینکه معادن قیرطبیعی از ظرفیت‌های مهم استان است، گفت: واحد‌های کنونی فعال در این حوزه عمدتا تنها به خُرد کردن قیرطبیعی مشغولند که امیدواریم با ایجاد این ناحیه صنعتی به سمت فرآوری این محصول با ارزش برویم.

وی افزود: از سوی دیگر واحد‌های فعال موجود مشکلاتی را برای واحد‌های مجاور و همچنین محیط زیست ایجاد کرده اند، لذا بدنبال آن بودیم که واحد‌های فعال در حوزه قیرطبیعی در مکانی مشخص تجمیع شوند، لذا ایجاد ناحیه صنعتی قیرطبیعی را دنبال کردیم.

وی با بیان اینکه ایجاد شهرک صنعتی نیاز به مصوبه هیات وزیران دارد، گفت:، اما ناحیه صنعتی تنها نیاز به مصوبه کارگروه برنامه ریزی و توسعه استان دارد.

باباخانی با اشاره به مکان یابی انجام شده بریا ایجاد ناحیه صنعتی قیرطبیعی، گفت: در این ناحیه اولویت با واحد‌هایی است که قصد فرآوری قیر طبیعی را دارند، نه تنها خُرد کردن را.

استاندار کرمانشاه نیز با ابراز موافقت با ایجاد این ناحیه صنعتی، گفت: باید از خام فروشی فاصله بگیریم تا ارزش افزوده بیشتری نصیب استان شود.

وی افزود: بحث محیط زیست هم اهمیت بالایی دارد و در کنار تولید و اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار