رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرمانشاه با اعلام اینکه کشاورزی یکی از محور‌های اصلی ومهم توسعه استان محسوب می‌شود، گفت: بیش از ۹ هزار دانش‌آموخته رشته‌های زیر شاخه کشاورزی در استان به عنوان نیرو‌هایی مجهز به دانش روز، مهارت و تجربه آماده همکاری به منظور توسعه بخش کشاورزی استان هستند.
کد خبر: ۱۰۵۹۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵ 03 August 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «ایرج بهرامی»، با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی در سطح استان تاکید کرد که این بخش می‌تواند کمک شایانی به حل معضل بیکاری در کرمانشاه داشته باشد.

وی به وجود ۹۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در این استان اشاره کرد و گفت که در قبال هر ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی یک متخصص حوزه کشاورزی و عضو نظام مهندسی کشاورزی در استان وجود دارد.

به گفته رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کرمانشاه ۲۴۰ هزار بهره بردار حوزه کشاورزی در کرمانشاه وجود دارد که در کنار هر ۲۵ نفر از آنان یک متخصص حوزه کشاورزی می‌تواند نقش آفرینی کند.

بهرامی با اشاره به اینکه اکنون هزار نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی کرمانشاه می‌توانند خدمات پیمانکاری را ارائه دهند، گفت: به دنبال این هستیم که تمام اعضای سازمان این مجوز را دریافت کنند.

به گفته وی از آمار بیش از ۹ هزار نفری اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی کرمانشاه چهار هزار و ۶۰۰ نفر خود را متقاضی کار معرفی کرده اند.

۹ هزار دانش‌آموخته دانشگاهی آماده همکاری برای توسعه کشاورزی کرمانشاه هستند

به دنبال ارتباط بین دانشگاه و بخش کشاورزی هستیم

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه بازار کار برای متخصصان کشاورزی در این استان بیشتر از دیگر نقاط کشور است، گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که تنها ۲۰ درصد دانش‌آموختگان دانشگاهی مهارت کافی برای ورود به حوزه کشاورزی را دارند و مابقی نیازمند تجربه هستند.

بهرامی تصریح کرد: ما در سازمان به دنبال این هستیم که دانشگاه را به حوزه کشاورزی و زیر شاخه‌های آن و حتی صنایع مربوطه متصل کنیم.

وی هچنین به آمار مراکز خدمات غیر دولتی حوزه کشاورزی در سطح استان اشاره کرد و گفت: اکنون ۲۳۱ مرکز مرکز غیر دولتی خدمات کشاورزی در استان داریم که ۶۴ مورد از آن‌ها چند منظوره هستند.

به گفته رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کرمانشاه بر اساس برنامه ریزی‌های کشوری باید یک مرکز در هر دهستان استان مستقر باشد که این آمار در کرمانشاه حتی به بیش از یک مرکز در دهستان‌ها می‌رسد.

بهرامی توضیح داد: این مراکز غیر دولتی علاوه بر ارائه خدمات حوزه مهندسی کشاورزی روند توزیع سموم و نهاده‌های دامی را نیز در بین کشاورزان انجام می‌دهند.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم اصلاح روند کشاورزی سنتی در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر خدمات قابل ارائه‌ای در بخش‌های مختلف به ما واگذار کند تا نیرو‌های آماده کار را معرفی کنیم.

ایرنا نقش پل ارتباطی بین سازمان نظام مهندسی و کشاورزان را ایفا کند

رییس سازمان نظام کشاورزی استان کرمانشاه در بخش پایانی سخنانش از رسانه‌ها به عنوان یکی از مهمترین و موثرترین حلقه‌ها و پل‌های ارتباطی بین مسوولان و جامعه نام برد و گفت: در دنیای امروز نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی بر کسی پوشیده نیست.

بهرامی رسانه‌های رسمی از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را در این میان به دلیل اعتبار، پیشینه قوی تاریخی، نفوذ و گستردگی شبکه‌ای و سرعت و کیفیت اخبار از جمله رسانه‌های تاثیرگذار در کشور دانست و افزود: انتظار ما از ایرنا این است که نقش پل ارتباطی بین سازمان نظام مهندسی و جامعه بخصوص بهره برداران بخش کشاورزی را ایفا کند.

رییس سازمان نظام کشاورزی استان کرمانشاه همچنین خواستار افزایش و ارتقای سطح همکاری‌های سازمان نظام مهندسی و ایرنا شد و گفت: این همکاری‌ها در گذشته وجود داشته، اما امروز به دلیل نیاز به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی درخواست داریم که بهتر و بیشتر شود.

وی آمادگی مجموعه سازمان نظام مهندسی برای برگزاری میزگرد‌ها و مصاحبه‌های تخصصی با کارشناسان و صاحب نظران حوزه کشاورزی استان را اعلام کرد و گفت: ما می‌خواهیم مطالب تخصصی و به روز از وضعیت کشاورزی استان را از طریق رسانه‌ها و به ویژه ایرنا به اطلاع افکار عمومی برسانیم.

۹ هزار دانش‌آموخته دانشگاهی آماده همکاری برای توسعه کشاورزی کرمانشاه هستند

فعالیت ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است.

در این استان چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحد‌های بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار