رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه:
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری تلفنی خبرداد وگفت: اعضای این باند با تماس تلفنی با عموم مردم به بهانه در راه ماندن یکی از آشنایان خارجی اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴ 03 August 2022

سرهنگ علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در تشریح این خبر اعلام کرد: یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شد شخصی با وی از طریق واتس‌آپ تماس گرفته و ضمن معرفی خود به‌عنوان دوست یکی از خویشاوندان ساکن کشور عراق با درخواست کمک مالی از وی کلاهبرداری کرده است، همچنین پرونده‌های مشابه دیگری نیز در این زمینه به پلیس فتا کرمانشاه واصل گردید.

این مقام مسئول بیان داشت: شکات در ادامه اظهارات خود گفتند کلاهبردارعنوان داشته که خویشاوند عراقیشان وارد کشور شده و جهت استراحت به منزل آن‌ها مراجعه خواهد کرد، اما پس از حدود دو ساعت با برقراری تماس مجدد و باحالت اضطراب و تشویش اعلام می‌کند خودرو در مسیر خراب‌شده و نیاز به مبلغ بیست میلیون دارند.

سرهنگ کسانی ادامه داد: موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا کرمانشاه قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری چهار نفر از اعضای این باند دریکی از استان‌های مرزی شناسایی و پس از تشریفات قضایی اعضای اصلی این باند دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام انتظامی بیان اینکه مجرمین پس از انتقال به پلیس فتا بزه انتسابی را پذیرفتند و اظهار ندامت کردند، گفت: کاربران درصورتی‌که در با چنین تماس‌هایی از طرف دوست و آشنا و یا هر شخصی روبرو شدند بدون بررسی صحت‌وسقم موضوع از واریز وجه هرچند مبلغ کم به جد خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه از عموم شهروندان درخواست کرد: برای ارتباط و ارسال درخواست‌های خود تنها از راه‌های ارتباطی اعلامی در رسانه‌های معتبر استفاده کنند و هرگونه موارد مشکوک در خصوص جرائم حوزه سایبری را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی به کارشناسان ما اطلاع دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار