رئیس اسبق اداره منابع طبیعی شهرستان سرپل ذهاب گفت: در طی این مدت از شناسایی، تعیین حدود، آگهی و ثبت ۱۰۵۰ هکتار از جنگل‌های شهرستان سرپل زهاب در اطلس ذخیره گاه‌های کشور، مبارزه مکانیکی با آفت لورانتوس که از جمله آفات مهم جنگل‌های زاگرس هست در سطح هزار هکتار بدون استفاده از اعتبارات دولتی و با همکاری گروه‌های مردمی همیار طبیعت انجام داده است.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۳ 03 August 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه سجاد دارابی در ادامه از تولید دوازده هزار اصله نهال جنگلی با همکاری گروه همیار طبیعت بلوط دالاهو جهت کشت در سطح جنگل‌های شهرستان و تولید پنج هزار اصله نهال جنگلی با همکاری انجمن زیست محیطی بازی دراز جهت کشت در سطح جنگل‌های شهرستان درسال گذشته خبر داد.
دارابی در ادامه افزود: در پانزده ماه اخیر از احیای صد هکتار از جنگل‌های شهرستان با کاشت نهال و بذر گونه‌های جنگلی با همراهی گروه‌ها و انجمن‌های دوست دار طبیعت انجام داده است.

وی افزود برای امسال نیز مقدمات تولید صد هزار اصله نهال جنگلی با همکاری گروه بلوط دالاهو جهت کشت در سطح جنگل‌های شهرستان در سال جاری اماده کرده است.
سجاد دارادبی از رفع تصرف بیست و یک هزار متر اراضی ملی از دست متصرفان، کشت و توسعه گیاهان دارویی در سطح ۲۰۰ هکتار، قرق مدیریتی ۷۰۰ هکتار از مراتع مخروبه شهرستان جهت احیا، توزیع عمومی صدو سه هزار اصله نهال جنگلی و فضای سبزی در هفته منابع طبیعی، برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی و توجیهی در حوزه منابع طبیعی برای بهره برداران محلی، اخذ سند ۹۹ درصد اراضی ملی شهرستان بنام دولت جمهوری اسلامی جهت جلوگیری از دست درازی افراد سودجو
و واگذاری کامل اراضی ملی محدوده حریم شهر سرپل ذهاب به اداره راه و شهرسازی در پانزده ما اخیر خبر داد.

دارابی در پایان گفت: تشکیل ۲۷ پرونده جنگلکاری اقتصادی جهت واگذاری به افراد واجدشرایط در راستای اشتغالزایی با مساحت بین یک تا سه هکتار برای هر پرونده و در طی این مدت قریب به هزار استعلام از ارگان‌های دولتی نیز پاسخ داده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار