معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه:
معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: با توجه به سیر صعودی کرونا مراسم‌های عزاداری ایام محرم و صفر باید در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود.
کد خبر: ۱۰۵۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰ 02 August 2022

دکتر سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: میزان مبتلایان به بیماری کرونا سیر صعودی دارد و سویه جدید اومیکرون قدرت سرایت بالایی دارد و هر یک نفر میتواند ۱۸ نفر را مبتلا کند.

وی افزود: بنابراین توصیه ما به عزاداران این است، بنا بر مصوبه ستاد ملی کرونا، مراسم‌های عزاداری ایام محرم و صفر باید در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حداقل نفرات برگزار شود، کودکان و سالمندان که بیماری زمینه‌ای دارند ترجیحاً در این مراسم‌ها شرکت نکنند و از طریق صدا و سیما این مراسم‌ها را دنبال نمایند.

شاه آبادی گفت: بهتر است این مراسمات بیش از ۲ ساعت به طول نینجامد و در طول برگزاری مراسم به صورت مستمر و پیوسته از ماسک استفاده شود و اکیداً توصیه می‌شود از ذبح و قربانی کردن احشام در جلو هیئت‌های مذهبی خودداری شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه تاکید کرد: شرکت کنندگان در مراسم حتماً دوز‌های تکمیلی واکسن را تزریق کنند، همچنین توزیع نذورات به صورت بسته‌های خشک و درب منازل نیازمندان باشد اگر کسی اصرار دارد نذورات را به صورت پخته شده عرضه کند بهت است در محل پذیرایی انجام نشود و ظروف یکبار مصرف مناسب غذای داغ بر پایه گیاهی استفاده شود.


شاه آبادز تصریح کرد: در شهر کرمانشاه ۳۶ تیم کارشناسی با حضور ۱۲۰ بازرس بهداشت محیط، کار نظارت و بازرسی از هیات‌های عزاداری و محل‌های پخت غذا و نذورات در موکب‌های سطح شهر را برعهده دارند.

وی در پایان افزود: عزاداران باید وسایل شخصی همراه داشته باشند و از رد و بدل شدن وسایل شخصی، طبل، زنجیر و سنج خودداری کنندمکان عزاداری قبل و بعد از استفاده باید ضدعفونی شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار