مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از آماده بودن مرز خسروی کرمانشاه برای تردد زوار اباعبدالحسین (ع) در مراسم اربعین امسال خبر داد و گفت: این سازمان به منظور تسهیل تردد زوار به عتبات عالیات در ایام اربعین برنامه ریزی‌های گسترده‌ای در دست اجرا دارد.
کد خبر: ۱۰۵۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳ 02 August 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از  ایرنا، «داریوش باقرجوان» عصر دوشنبه در سفر به استان کرمانشاه در بازدید از پایانه مرزی خسروی و پرویزخان قصرشیرین، افزود: همه تلاش سازمان راهداری برای سفر آسان و ایمن زائران به عتبات عالیات است، به همین خاطر بنا به وظایف ذاتی این سازمان در کمیته حمل و نقل و سوخت از ابتدای سال ۱۴۰۱ برای تسهیل سفر زائران در ایام اربعین برنامه ریزی‌های گسترده‌ای اجرا شده است.

وی از جمله این اقدام‌ها را در حوزه زیرساخت‌های محور‌های مواصلاتی و ایمن سازی آنها، آماده کردن مجتمع‌های خدمات رفاهی در بین مسیر‌های تردد و تجهیز پایانه‌های مرزی کار‌های اعلام کرد و گفت: بخشی از این برنامه‌ها انجام شده و برخی نیز در دست اجرا است.

باقرجوان همچنین از اقدامات نرم افزاری گسترده‌ای برای گسیل ناوگان حمل و نقل عمومی در کنار زائرینی که با وسایل شخصی خود تردد می‌کنند خبر داد و افزود: به همین دلیل پارکینگ‌هایی برای افرادی که با وسایل نقلیه شخصی سفر می‌کنند، ناوگان حمل و نقل در مرز‌ها محل تردد زوار اربعین فراهم شده است.

در حال آماده سازی مرز خسروی برای تردد زوار امام حسین (ع) هستیم

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: کرمانشاه از جمله استان‌هایی است که مرز آن برای تردد زائران در ایام اربعین معرفی شده و بر همین اساس در حال آماده سازی مرز خسروی هستیم و سفر ما به کرمانشاه نیز در همین راستا است.

باقرجوان گفت: از روز‌های گذشته نقایص و مشکلات مرز خسروی بررسی شده که با توجه به شرایط و اعتبارات تخصیصی نواقص این مرز برطرف و نقاط قوت هم تقویت می‌شود تا در اربعین ۱۴۰۱ این مرز در کنار سایر مرز‌ها پویا و فعال باشد.

وی در ادامه گفت: پایانه مرزی خسروی در جابه جایی زوار اربعین در ۲ مرحله اول بین مرز خسروی به شهر کرمانشاه و از کرمانشاه به اقصی نقاط دیگر کشور نقش بسزایی دارد به همین خاطر شرکت‌های حمل و نقل مسافر موظف اند، سرویس‌های فوق العاده‌ای را در روز‌های اربعین از سراسر کشور به مقصد کرمانشاه و از کرمانشاه به مقصد خسروی برعکس ارایه دهند.

اختصاص هزار میلیارد تومان برای تجهیز زیرساخت و ایمن سازی مرز‌های اربعین

به گفته باقرجوان در راستای اقدامات مربوط به تجهیز زیرساخت‌ها و ایمن سازی مرز‌های اربعین کشور امسال تاکنون یک هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و از این نظر برای فراهم کردن بهترین شرایط زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری پایانه‌های مرزی کشور مشکل اعتباری نداریم.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: این اعتبارات در حوزه داخلی و مناسب سازی پایانه ها، منظر آرایی پایانه ها، نصب پرچم و المان‌های مختلف و شرایط داخلی پایانه‌های مرزی و تعبیه سرویس‌های بهداشتی و هرآنچه درباره سیستم‌های صوتی و دیگر موارد مورد نیاز است تخصیص می‌یابد.

بر قیمت هزینه‌های تردد زوار توسط ناوگان حمل و نقل عمومی نظارت دقیق می‌شود

باقرجوان در پایان درباره قیمت‌ها و نظارت بر مبالغ دریافتی توسط شرکت‌های حمل و نقل مسافر و ناوگان مسافربری گفت: بر این امور نیز تصمیم گیری و اقدام می‌شود تا زائران با ایمنی بیشتر و مبالغ پرداختی مناسب تردد کنند.

خسروی یکی از مرز‌های مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهر‌های دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار