مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به تاکید وزیر کشور به استان‌ها برای آمادگی در مقابله با سیل‌های احتمالی، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات استان کرمانشاه از جمله فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و شهرداران به حالت آماده باش کامل درآمده‌اند.
کد خبر: ۱۰۵۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱ 01 August 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «غلامرضا شهبازی» توضیح داد: ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات استان به منظور کاهش خطر سیل احتمالی و همچنین حفظ آمادگی مطلوب و پاسخ آنی و موثر به مخاطرات احتمالی؛ تشکیل مستمر جلسات ستاد پیشگیری بحران در استان و شهرستان ها، جلوگیری از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های دائم و فصلی و همچنین شناسایی مناطق پر ریسک و دارای سابقه ساماندهی، لایروبی مسیل‌ها و رودخانه‌های درون شهری و منتهی به مناطق مسکونی (شهری و روستایی) را دستور کار خود قرار داده است.

وی همچنین پاکسازی و لایروبی کانال و انهار در مناطق مسکونی، رصد و بازبینی دوره‌ای پل‌های کم ارتفاع در راستای جلوگیری از انسداد مسیر رودخانه ها، جلوگیری از ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل ها، افزایش دیواره رودخانه‌ها در محل پیچان رود‌ها به منظور افزایش ظرفیت آبگذری و تکمیل دیواره‌های ناتمام از دیگر تدابیر ستاد پیشگیری استان در مقابله با سیل احتمالی عنوان کرد.

شهبازی در ادامه جلوگیری از چرای دام در مناطق مستعد خطر، تهیه و بسیج امکانات و تجهیزات مرتبط با تخلیه آب در شرایط اضطرار، اعلام آماده باش به جمعیت هلال احمر، اورژانس، شهرداری‌ها و دیگر ارگان ها، اعلام به موقع اخطار‌های هواشناسی از طریق رسانه‌ها در راستای آگاهی بخش به همه، انجام تدابیر لازم در مکان‌های کوهپایه‌ای مستعد رانش زمین در اثر سیل از دیگر برنامه‌ها در راستای مقابله با کاهش خطر سیل در استان کرمانشاه اعلام کرد.

اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در پیش بینی‌های خود اعلام کرد که از امروز دوشنبه تا پایان هفته جاری، به استثنای رشد ابر و در بعضی ساعات وزش باد، پدیده قابل توجه دیگری برای سطح استان نخواهیم داشت. همچنین میانگین دمای هوا که طی امروز و فردا تغییرات چندانی نخواهد داشت؛ در سایر روز‌های هفته به آرامی افزایش می‌یابد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر، ۲ هزار و ۵۹۵ روستای دارای سکنه، دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار