استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مهار مشکل بیکاری جوانان استان اصلی‌ترین دغدغه و هدف من است، از همه مدیران و مسئولین استان خواست که با تلاش شبانه روزی و تکیه بر کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی و توسعه مهارت آموزی برای ایجاد اشتغال و حل مشکل بیکاری جوانان گام‌های عملی بردارند.
کد خبر: ۱۰۵۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹ 01 August 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه؛ "بهمن امیری مقدم" روز یکشنبه در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان، تاکید کرد: آنچه یک جامعه را به سمت رفاه، توسعه و پیشرفت سوق می‌دهد "علم و دانایی" است.
استاندار کرمانشاه، علل بعضی از عقب ماندگی‌های استان را فاصله گرفتن از کار‌های پژوهشی و تحقیقاتی عنوان کرد و ادامه داد: مدیری که در جلسات مربوط به کارگروه آموزش و پژوهش بی تفاوت باشد به معنی اهمیت ندادن به علم و دانایی است و تمام مدیران عضو این کارگروه باید حضوری فعال و مستمر در تمامی جلسات این کارگروه داشته باشند و هر مدیری که بدون دلیل دو جلسه حضور نداشته باشد، حتماً توبیخ خواهد شد.
مقام عالی استان یادآور شد: طبق قانون تمامی دستگاه‌های اجرایی باید درصدی از اعتبارات خود را به امر پژوهش و آموزش اختصاص بدهند و تلاش کنند که قرارداد پروژه‌های تحقیقاتی خود را با دانشگاه‌ها منعقد کنند زیرا فقط دانشگاه‌ها می‌توانند پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی دستگاه‌ها را پس از عقد قرارداد بررسی و اجرایی کنند.
نماینده عالی دولت در استان همچنین با اشاره به انتصاب ۴ نفر از مشاورین خود از بین اساتید دانشگاه اظهار داشت: این ۴ نفر از اساتید به نام و توانمند در دانشگاه‌ها هستند که می‌توانند کمک حال استان برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی باشند که دبیر کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری موظف است این اساتید را برای تمامی جلسات این کارگروه دعوت کند.
وی در ادامه ایجاد مراکز رشد در شهرستان‌های استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید کمک‌هایی از صندوق نوآوری به منظور توسعه مراکز رشد در استان گرفته و سهم استان از این صندوق هر چه سریعتر مشخص شود.
امیری مقدم با بیان اینکه پیوند و ارتباط خوبی بین دانشگاه‌ها و پارک علم و فنآوری برای توسعه علم در استان وجود دارد، افزود: خوشبختانه هیچ تعارضی بین این دو مرکز علمی وجود ندارد بنابراین باید بیشتر بتوانیم از ظرفیت‌های این مراکز برای توسعه علم در استان استفاده کنیم.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مسئولیت توسعه شرکت‌های دانش بنیان با پارک علم و فنآوری است و باید هر چه بیشتر این شرکت‌ها در استان توسعه پیدا کنند که سهم بسزایی در ایجاد اشتغال و افزایش تولید در سالی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری به نام "تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" نامگذاری شده است، خواهد داشت.
وی تاکید کرد: هم پارک علم و فنآوری و هم دانشگاه‌ها موظف هستند که نهایت تلاش خود را برای ایجاد پردیس نوآوری و فنآوری در استان بکار بگیرند.
رئیس شورای اداری استان ادامه داد: در سال"تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" از اعضای این کارگروه انتظار داریم که یک مدل علمی و بومی متناسب و سازگار با توانمندی‌های استان طراحی کنندو این جزء خواسته ما از این کارگروه است.
استاندار کرمانشاه بیان داشت: استان در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، گردشگری و خدمات دارای ظرفیت‌های بسیار مناسبی است که با توسعه شرکت‌های دانش بنیان و اجرای طرح‌های تحقیقاتی می‌توان از این ظرفیت‌ها برای کمک به ایجاد اشتغال و حل مشکل بیکاری استفاده کرد.
امیری مقدم اظهار داشت: اداره آموزش و پرورش با همکاری فنی و حرفه‌ای استان باید در جهت اجرای شعار "یک مهارت به هر دانش آموز" برنامه‌های خود را دنبال کنند.
استاندار کرمانشاه گفت: کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی باید طوری باشد که استان را به خلاقیت و نوآوری برساند و در تمامی بخش‌ها باید از ظرفیت‌های موجود به منظور توسعه استان استفاده کنیم و ارائه آموزش و مهارت به جوانان استان ضروری است که به یک سند راهبردی تبدیل شود.
امیری مقدم تصریح کرد: با احیای فرهنگ کار و نهادینه شدن روحیه سختکوشی و تلاش، مشکل بیکاری استان حل خواهد شد.
وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه مهار مشکل بیکاری جوانان دغدغه اصلی من است، از همه مدیران و مسئولین خواست که با تلاش و تکیه بر کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی و توسعه مهارت‌ها به سمت ایجاد اشتغال و حل مشکل بیکاری برای جوانان گام‌های عملی بردارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار