رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه به تشریح نکات بهداشتی ضروری در عزاداری ماه‌های محرم و صفر پرداخت.
کد خبر: ۱۰۵۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ 31 July 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر محمدرضا نادری با اشاره به شروع عزاداری‌های ماه محرم، گفت: در این ماه و بویژه در دهه اول آن هیات‌ها و مجالس عزا در نقاط مختلف برپاست و با توجه به تجمع افراد در این مراسم نیاز است که رعایت نکات بهداشتی بصورت جد در دستورکار قرار گیرد.

وی افزود: در وهله اول توصیه بر این است که با توجه به وجود کرونا، مراسم عزاداری حتما در محیط‌های باز برگزار شده و افراد در این محیط‌ها فاصله اجتماعی لازم را از یکدیگر داشته باشند.

نادری تاکید کرد: همچنین نکته مهم در عزاداری‌ها استفاده از ماسک است و تمام افراد هنگام ورود به هیات‌ها باید از ماسک استفاده کنند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از هیات‌ها خواست مدت عزاداری را هم کوتاهتر کرده و در حدود دو ساعت برگزار کنند.

نادری همچنین بر استفاده از زنجیر و سنج و طبل شخصی هم در عزاداری‌های حسینی تاکید کرد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه نکته مهم دیگر را بحث رعایت نکات بهداشتی در توزیع نذورات عنوان کرد و افزود: هیات‌ها باید در این زمینه نظارت جدی داشته باشند که پخت نذورات بصورت کاملا بهداشتی و توسط افراد بهداشتی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: در هیات‌ها باید از هرگونه سرو نذورات خودداری شده و نذورات در ظرف‌های در بسته میان عزاداران توزیع شود.

نادری گفت: عزاداران هم باید پس از دریافت نذورات، آن را در منزل پیش از مصرف، به خوبی روی حرارت گرم کنند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به تشدید نظارت بر فعالیت هیات ها، گفت: در همین راستا ۴۵ بازرس در سطح شهرستان بکارگیری شده و بازدید‌های منظم و شبانه‌ای را از هیات‌ها خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار