فرماندار پاوه گفت: صادرات در مرز شوشمی حدود ۱۰ میلیون دلار است که در مقایسه با دیگر مرز‌های استان، رقم پایینی است.
کد خبر: ۱۰۵۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹ 31 July 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه ، اردشیر رستمی فرماندار پاوه امروز در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی در مرز شوشمی با اشاره به تفاوت صادرات در مرز شهرستان پاوه با دیگر مرز‌های استان، اظهار داشت: وجود زیرساخت‌های خوب در دیگر مرز‌ها از جمله کرمانشاه به قصرشیرین که به‌صورت دو بانده است در صادرات و فعالیت‌های اقتصادی بهتر این مرز‌ها نسبت به پاوه تاثیر بیشتری دارد.

وی با اشاره به وضعیت جغرافیایی شهرستان، افزود: توپوگرافی مرز شوشمی در شهرستان پاوه، خشن و پر پیچ و خم است که همین دلیلی بر استهلاک زودهنگام لاستیک ماشین‌ها خواهد بود و هزینه حمل را افزایش می‌دهد.

فرماندار پاوه گفت: هر فعال اقتصادی هم بدنبال کاهش هزینه در صادرات و واردات کالا است و در نتیجه به مرز‌هایی که این هزینه‌ها کمتر است، خواهد رفت.

وی با بیان اینکه قابلیت‌های مرزی پرویزخان و خسروی و سومار، به مراتب از مرز شوشمی بهتر است، گفت: پایانه مرزی شوشمی هم به نسبت دیگر مرز‌های استانی، دارای قابلیت‌های خوبی است به طوری که هم‌اکنون روزانه صادرات و واردات در این مرز بدون توقف انجام می‌شود و هیچ باری در پشت دروازه مرز شوشمی باقی نمی‌ماند.

رستمی گفت: صادرات ما در این مرز حدود ۱۰ میلیون دلار است که در مقایسه با دیگر مرز‌های استان رقم پایینی است.

وی افزود: امروز این نشست برای رفع مشکلات این پایانه است که از لحاظ اقتصادی مرز شوشمی را توسعه دهیم و سایر صادرکنندگان و فعالان اقتصادی هم مشکلاتی در این مرز دارند به ما اطلاع دهند.

فرماندار پاوه ادامه داد: تلاش ما این است برنامه‌ریزی‌هایی برای تسهیل و روان‌سازی فعالیت‌های اقتصادی در مرز انجام دهیم.

وی گفت: مرز شوشمی، مرز با سابقه است و در این مدت نواقصی در حال بر طرف شدن است به طوری که هم اکنون آبرسانی به این پایانه از طرح آبرسانی به نوسود و ۹ روستا در دستور کار است.

رستمی اظهار کرد: ما در این مرز مشکلات تملک زمین‌ها را داریم که باید سند بخشی از زمین‌ها به اداره راهداری انتقال و بخش دیگری از این اسناد هم متعلق به استانداری، منابع طبیعی و بخشی متعلق به مردم است که در حال رفع این مشکلات هستیم.

فرماندار پاوه همچنین خطاب به فعالین اقتصادی، گفت: رونق مرز و توسعه صادرات در گرو فعالیت‌های تاجران و پیله‌وران و فعالین اقتصادی است و صرفا گمرک به تنهایی نمی‌تواند رونق بخش مرز باشد. لیکن در صورت استقبال فعالان اقتصادی برای صادرات گمرک موظف است نسبت به تسهیل‌گری در امر تشریفات گمرکی همکاری لازم را داشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار