مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه از کاهش میزان مراجعه اهداکنندگان خون و ذخایر خونی در دو هفته گذشته خبر داد و گفت: طرح نذر خون در ایام محرم و صفر اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹ 26 July 2022

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص وضعیت ذخایر خونی مرکز انتقال خون، اظهار کرد: باتوجه به کاهش اهدا کنندگان خون میزان ذخایر خونی و ذخایر گلبول‌های قرمز نیز کاهش یافته است. امیدواریم از لحاظ تامین پلاکت که حدودا ۳ روز قابلیت نگه داری دارد، به دلیل کاهش ذخایر خونی با مشکل مواجه نشویم.

وی افزود: درحال حاضر به گروه‌های اورژانسی O منفی، AB مثبت و A منفی بیشتر از گروه‌های خونی دیگر نیاز داریم.

وی اضافه کرد: برای تامین خون با مشکلی مواجه نیستیم، اما باید ذخایر خونی بیشتر باشد که طی روز‌های آتی مشکلی در خصوص تامین خون مورد نیاز بیمارستان‌ها ایجاد نشود.

میرزاده تصریح کرد: طرح نذر خون در اعیاد غدیر و قربان انجام شد و در ماه‌های محرم و صفر هم این طرح اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: از اهدا کنندگان خون درخواست می‌شود که اهدای خون خود را فقط به روز‌های تاسوعا و عاشورا اختصاص ندهند و در طول روز‌های ماه محرم و صفر اهدای خون داشته باشند.

مدیر کل انتقال خون افزود: روزانه به صورت متوسط بین ۱۵۰ الی ۲۰۰ نفر مراجعه کننده داشته و در خصوص تیم‌ها ۷۰ الی ۸۰ مراجعه کننده داریم، اما در دو هفته گذشته آمار تیم‌ها نیز به ۵۰ الی ۶۰ مراجعه کننده کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در این بین برخی شرایط اهدا خون را ندارند و لازمه آن این است که بین ۱۵۰ الی ۲۰۰ خون گیری در روز انجام شود که مشکلی به خصوص در تامین پلاکت نداشته باشیم.

میرزاده تاکید کرد: پایگاه معتضدی هر روز به جز ایام تعطیل و جمعه‌ها از ساعت ۸ صبح الی ۱۳ بعد از ظهر آماده پذیرایی از اهداکنندگان خون است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار