رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از دانش‌آموزان کلاس نهمی خواست بر اساس توانمندی، علاقه و نیاز جامعه انتخاب رشته کنند.
کد خبر: ۱۰۵۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱ 25 July 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه فردین منصوری با بیان اینکه انتخاب رشته درست نقش مهمی در موفقیت تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان دارد، گفت: دانش‌آموزان کلاس نهمی باید بر اساس علاقه و توانایی خود انتخاب رشته کنند.

منصوری با بیان اینکه دانش‌آموزان در انتخاب رشته باید نیاز‌های روز جامعه را هم در نظر داشته باشند، گفت: دانش‌آموزان حین انتخاب رشته این نکته را حتما مد نظر قرار دهند که با نگاه به آینده شغلی یک رشته، تحصیل در آن رشته خاص را انتخاب کنند و اگر جامعه از شغل خاصی اشباع است از ادامه تحصیل در آن رشته صرف نظر کنند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه انتخاب رشته خوب، انتخابی است که مسیر موفقیت دانش آموز را آسان کرده و او را با سختی مواجه نکند، گفت: در کنکور امسال حدود ۵۵۰ هزار نفر فقط در رشته علوم تجربی شرکت کردند، اما آیا واقعا جامعه برای رشته علوم تجربی به این تعداد افراد نیاز دارد و همه آن‌ها به موفقیت تحصیلی و شغلی دست پیدا می‌کنند؟

منصوری ادامه داد: هم‌اکنون ظرفیت دانشگاه‌های کشور برای پذیرش در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی حدود ۱۰ هزار نفر و در خوشبینانه‌ترین حالت برای دیگر رشته‌های وابسته به علوم تجربی مثل پیراپزشکی و... به کمتر از ۱۰ درصد داوطلبین رشته علوم تجربی می‌رسد، لذا تحصیل یک دانش‌آموز متوسط در رشته علوم تجربی که هیچ شانسی برای قبولی در رشته‌های تاپ ندارد، اصلا توصیه نمی‌شود.

وی سپس با بیان اینکه اصرار خانواده‌ها به تحصیل فرزندشان در یک رشته خاص به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، گفت: از والدین هم می‌خواهیم اجازه بدهند دانش آموزان بر اساس برگه هدایت تحصیلی، توانایی، علاقه خود و نیاز روز اقدام به انتخاب رشته کنند.

وی ادامه داد: وقتی انتخاب رشته آگاهانه نباشد و دانش‌آموز از روی چشم و هم چشمی، اجبار و یا هر دلیل دیگری رشته‌ای را برای تحصیل انتخاب کند، به بیراهه رفته و احتمال موفقیت او در زندگی شغلی و تحصیلی پایین می‌آید.

رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سپس با اشاره به اینکه فرآیند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان کلاس نهمی از ابتدای سال تحصیلی شروع شده، گفت: دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی هم با پاسخگویی به سوالات آزمون‌های توانایی و رغبت و هم با اظهار نظر در فرم‌های مشاوره‌ای و عملکرد تحصیلی مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت در مرداد ماه فرم هدایت تحصیلی صادر می‌شود.

منصوری تاکید کرد: بهترین رشته برای دانش آموز رشته‌ای است که بر اساس توانایی، علاقه بر اساس شناخت کامل و آینده شغلی باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار