معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه:
معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از آمادگی مراکز مشاوره پلیس برای ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان به معلمان، دانش آموزان و خانواده بزرگ آموزش و پرورش خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹ 06 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، سرهنگ "محمدرضا یاری" در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان فرماندهی انتظامی استان و اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه اظهار داشت: امروز چه در مجموعه معاونت اجتماعی و چه کلانتری‌های استان مشاوران زبده، توانمند و با دانشی حضور دارند که می‌توانند به صورت رایگان همه نوع خدمات مشاوره‌ای را به شهروندان و خصوصا معلمان و دانش آموزان کرمانشاهی و خانواده‌های آنان ارائه کنند.

وی ادامه داد: مراکز مشاوره پلیس این آمادگی را دارد که خدمات مشاوره‌ای را به صورت انفرادی و گروهی به جامعه هدف خود که زحمتکشان عرصه تعلیم و تربیت در مجموعه آموزش و پرورش هستند ارائه و آن‌ها را برای تصمیم گیری‌های بهتر یاری کنند.

سرهنگ یاری تصریح کرد: همچنین معاونت فرهنگی اجتماعی انتظامی استان این آمادگی را دارد که با اعزام مربی به مدارس آموزش‌های لازم را در خصوص پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی به معلمان، فرهنگیان و دانش آموزان ارائه کند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم موضوع بسیار مهمی است که همه باید به آن دقت کنیم، خاطرنشان کرد: دانش آموزان مقطع متوسطه در سنی قرار دارند که ممکن است بسیاری آسیب‌های اجتماعی آن‌ها را تهدید کند، ولی اگر این افراد تحت آموزش و مشاوره‌های لازم قرار گیرند تا حد زیادی می‌تواند آن‌ها را از این آسیب‌ها دور نگه دارد.

وی افزود: البته این آمادگی در همه بخش‌های پلیس برای ارائه آموزش‌های پیشگیرانه و اعزام کارشناس به مدارس و نواحی آموزش و پرورش استان وجود دارد و کارشناسان پلیس مبارزه با مواد مخدر، فتا، پلیس پیشگیری، معاونت وظیفه عمومی و ... می‌توانند مشاوره‌های لازم را به جامعه هدف در حوزه‌های مربوطه و همچنین بحث سرقت که امروز به یکی از دغدغه‌های مردم تبدیل شده، ارائه کنند.

سرهنگ یاری همچنین آگاه سازی خانواده‌ها در خصوص خطراتی که فرزندان آن‌ها را در حوزه فضای مجازی تهدید می‌کند را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: این حوزه با توجه گستردگی که دارد باید بیشتر کنترل شود تا نوجوانان و جوانان اسیر برخی حاشیه‌های آن نشوند.

معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با یان اینکه پلیس بار‌ها ثابت کرده همراه و همگام با مردم بوده و هدفی جز ایجاد امنیت پایدار برای آن‌ها ندارد، گفت: خوشبختانه امروز اقشار مختلف جامعه نیز این همراهی پلیس با خود را متوجه شده و همکاری خوبی دارند.

وی میانگین اعتماد جهانی به نیرو‌های پلیس را طبق ارزیابی‌های صورت گرفته ۷۱ درصد اعلام کرد و گفت: این رقم در ایران به ۸۵ درصد و در استان کرمانشاه به بیش از ۹۰ درصد می‌رسد که نشان از نزدیکی و همراهی بسیار خوب مردم و ماموران انتظامی است.

سرهنگ یاری در پایان ابراز امیدواری کرد با افزایش تعامل میان خانواده‌های بزرگ پلیس و آموزش و پرورش، شاهد ارتقاء امنیت و فرهنگ‌های زیبا و اصیل ایرانی - اسلامی در جامعه باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار