استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه با تاکید بر رفع موانع پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان گفت: احداث مسکن باید جزء اولویت‌های اصلی تمام مدیران استان باشد و این دغدغه باید توسط همه فرمانداران هم به صورت جدی پیگیری شود.
کد خبر: ۱۰۵۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ 06 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بهمن امیری‌مقدم در جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: تعاونی‌های مسکن استان با مشکلاتی در مسیر خود مواجه هستند که سبب دغدغه‌ای جدی برای بسیاری از شهروندان و اعضا شده‌اند، متاسفانه بسیاری از مردم به‌صورت مکرر و روزانه به استانداری مراجعه و از وضعیت تعاونی‌ها ابراز نارضایتی می‌کنند.

امیری‌مقدم با بیان این‌که این وضعیت خوشایند و قابل پذیرش نیست گفت: باید وضعیت تعاونی‌های مسکن استان روشن شود و آن دسته از تعاونی‌هایی که توان تکمیل پروژه را ندارند تعیین تکلیف یا حتی منحل شوند و تعاونی‌های قدرتمند نیز روند اجرایی پروژه را تسریع کنند.

وی با بیان این‌که باید مرجع تمام آمار‌های مربوط به طرح نهضت ملی مسکن در استان اداره‌کل راه و شهرسازی باشد، بیان کرد: آمار‌ها و ارائه گزارش‌های مستند و شفاف از سوی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی یک اصل ضروری است.

به گفته استاندار کرمانشاه یکی دیگر از مشکلات پیش روی طرح تولید مسکن در استان، وضعیت نامطلوب طرح‌های خودمالکی است و درحالی‌که باید از این طرح‌ها استقبال و حمایت شود، اما متأسفانه استقبال خوبی از طرح‌های خودمالکی صورت نمی‌گیرد که این‌موضوع قابل‌قبول نیست.

امیری‌مقدم از اداره‌کل راه و شهرسازی و فرمانداران خواست که به‌صورت علنی و رسانه‌ای آمادگی خود را برای استقبال از خودمالکی‌ها اعلام کنند و این کار را از طریق در اختیار قرار دادن بافت‌های فرسوده برای اجرای طرح خود مالکی آغاز کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین تاکید کرد: مدیران استان از سرمایه‌گذاران بزرگ برای استفاده از تسهیلات ساخت‌وساز مسکن دعوت کنند و این استقبال از طرف همه مدیران و فرمانداران استان پیگیری شود تا منجر به ورود سرمایه و سرمایه‌گذاران جدید برای رونق ساخت‌وساز مسکن در کرمانشاه شود.

وی همچنین به فرایند صدور کوتاه مدت مجوز در برخی کشور‌های منطقه اشاره و اظهار کرد: متأسفانه در مواقعی سرمایه‌گذاران ما در راهرو‌های ادارات سرگردان می‌شوند که لازم است برای این‌موضوع تدبیر شود و مسیر صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران به کوتاه‌ترین حالت ممکن برسد.

استاندار کرمانشاه با بیان این‌که مصوبات جلسات شورای مسکن استان باید در کمتر از ۲۴ ساعت ابلاغ شود، گفت: پس‌از ابلاغ مصوبات نیز بلافاصله باید اجرای آن‌ها توسط فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف آغاز و خود را به‌صورت عملیاتی نشان دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار