معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه:
معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه مهارت آموزی باید متناسب با نیاز‌های بازار کار باشد؛ افزود: متاسفانه بخشی از فرصت‌های شغلی به دلیل کمبود نیروی کار ماهر در استان، در اختیار افرادی از دیگر استان‌ها قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۵۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸ 06 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بهزاد باباخانی در نشست شورای مهارت استان که با حضور دکتر امیر میمنت آبادی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مدیران عضو برگزار شد؛ تربیت نیروی کار ماهر را یکی از نیاز‌های جدی استان در حوزه اشتغال دانست و گفت: در دوران بازسازی زلزله سرپل ذهاب، فرصت‌های شغلی بسیاری برای افراد در ۹ شهرستان زلزله زده به وجود آمد، ولی برخی از این فرصت‌ها به دلیل کمبود نیروی کار ماهر در استان، در اختیار نیرو‌های دیگر استان‌ها قرار گرفت.

وی افزود: همچنین در روند ساخت پتروشیمی اسلام آباد با اینکه ۹۰ درصد افراد به کار گرفته شده، بومی هستند، ولی برای برخی شغل‌های فنی مجبورند از نیروی کار دیگر جا‌ها استفاده کنند.

باباخانی آموزش و مهارت آموزی را یکی از اولویت‌های استان معرفی کرد و گفت: موفقیت در این مسیر نیازمند همراهی و همگرایی دستگاه‌های مختلف و برگزیدن یک استراتژی هدفمند است.

وی گفت: مدرک گرایی از آسیب‌ها جدی حوزه اشتغال استان است و اغلب افراد از مهارت کافی و متناسب با نیاز بازار کار برخوردار نیستند.

معاون استاندار همچنین بر مهارت آموزی کاربردی و به روز تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی آموزش‌ها منطبق با نیاز‌های واقعی بازار کار نیست و باید این کاستی‌ها جبران شود.

وی گفت: در حوزه مهارت آموزی نیازمند تدوین یک سند جامعی هستیم و در همین راستا باید سند‌های قبلی اصلاح و به روزآوری شود.

باباخانی همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای مشارکت در برنامه مهارت آموزی استان تاکید کرد و گفت: می‌توان با مشوق‌هایی مانند تسهیلات ارزان قیمت و اختصاص برخی معافیت‌ها، بستر را برای نقش آفریتی بخش خصوصی در مهارت آموزی به روز و کاربردی فراهم کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار