سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برخی از مردم به تجویز زیاد دارو اصرار دارند که این موضوع باید فرهنگسازی شود و نگرش مردم دراین زمینه تغییر یابد.
کد خبر: ۱۰۵۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۴ 06 July 2022

مردم برای نوشتن دارو به پزشک اصرار نکنند

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه قباد محمدی در جلسه کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو اظهار کرد: با حفظ احترام به پزشکان استان که همواره دغدغه حفظ سلامتی مردم را دارند، کار اصلی کمیته تجویز و تجویز و مصرف منطقی دارو ارزیابی تجویز دارو‌ها در نسخ پزشکان است.

وی افزود: با این روش مصرف دارو‌های مختلف در استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و با کار کارشناسی از هدر رفت دارو جلوگیری می‌شود.

محمدی تصریح کرد: برخی از مردم خودشان به تجویز زیاد دارو اصرار دارند که این موضوع باید فرهنگسازی شود و نگرش مردم دراین زمینه تغییر یابد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: پایش مستمر، برگزاری کارگاه‌های متنوع مصرف منطقی آنتی بیوتیک، برنامه ریزی جهت عفونت‌های شایع در فصول مختلف سال و اطلاع رسانی به پزشکان از دیگر اقدامات ضروری است.

دراین نشست همچنین شاخص‌های تجویز منطقی دارو با حضور اعضای کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهادات لازم ازسوی اعضای کمیته مطرح گردید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار