رپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه:
سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: امروز امحا مواد مخدر غیر دارویی که توسط سازمان‌های کاشف کشف شده بود، انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۴۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷ 05 July 2022

کیوان گل آوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: طبق دستورالعمل مواد کشف شده از قاچاقچیان، طی مراسمی که به صورت نمادین برگزار می‌شود امحا خواهد شد و پیامی است برای اینکه مبارزه علیه مواد مخدر در کشور ما به صورت جدی وجود دارد و نوعی اعلام انزجار و تنفر از مواد مخدر و آسیب‌های آن است، خوشبختانه امروز حدود ۱ تن مواد مخدر که در انبار مواد وجود دارد و توسط سازمان‌های کاشف کشف گردیده طی این مراسم با حضور اعضای شورای هماهنگی استان، مدیران استانی، استاندار، رئیس دادگستری و سایر مدیران امحا و در همین محل دفع می‌شود.

وی افزود: این مواد، مواد غیر دارویی از قبیل گل، گراس، تفاله، شیره تریاک، سوخته تریاک، هروئین، شیشه و سایر مواد است که طی سال گذشته کشف و جمع آوری شده است، بخشی از این مواد که دارویی است طی فرایندی طبق مقررات تبدیل به دارو می‌شود.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با بیان اینکه طی این کشف حدود ۵ هزار نفر خرده فروش، قاچاقچی و تولید کننده مواد مخدر در طول یکسال معرفی و دستگیر شدند، خاطر نشان کرد: طی این مدت بخشی از این دستگیری‌ها شامل معتادین بود و مواد بسیار کمی از افراد معتاد کشف شده و باقی آن مربوط به قاچاقچیان و تولید کنندگان است که در انبار نگهداری شده و اکنون امحا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۵۲ باند مواد مخدر متلاشی شد و بیش از ۴۵۰۰ تن کشف مواد داشتیم، ادامه داد: بیش از ۷ هزار نفر دستگیری معتاد و قاچاقچی و معتاد متجاهر نیز انجام شد و حدود ۱ هزار و ۱۱۰ نفر در کمپ‌هایی که افزایش ظرفیت داده شد به عنوان معتاد متجاهر نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت مجتمع نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۲۶ قانون مبارزه با مواد مخدر گفت: اکنون حدود ۴۸۰ نفر معتاد متجاهر آسیب زا و آسیب رسان در این مرکز جمع آوری شدند و طبق مقررات به مدت ۶ ماه تحت نگهداری و درمان قرار می‌گیرند بعد از ۶ ماه طی یک فرایند ترخیص و در مورد مراقبت‌های بعد از خروج هم در مورد بخشی از آن‌ها با توجه به توانایی و امکاناتی که داریم انجام می‌شود.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه تصریح کرد: کار پلیس مقابله است و رصد باند‌ها و کشف مواد مخدر به عنوان یک دستگاه مقابله‌ای را در دستور کار قرار می‌دهد و فعالیت‌های مرتبط با پیشگیری کار کمیته‌ای است که این کمیته تحت پوشش شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است با نام کمیته تخصصی فرهنگی پیشگیری از اعتیاد که ۲۲ دستگاه عضو این کمیته هستند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری یک نشست منطقه‌ای شامل ۵ استان کرمانشاه، لرستان، اسلام، خوزستان و همدان در بحث پیشگیری، تشریح کرد: طی این نشست قرار شد به صورت منطقه‌ای در بحث پیشگیری‌ها و حضور افراد مختلف در محلات اقدامات صورت گیرد و با استفاده از ظرفیت و توانایی متخصصین امکانات و سایر مسائل اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی تحت عنوان آموزش مهارت‌های زندگی، برگزاری نمایشگاه ها، برگزاری مسابقات ورزشی و اقدامات پیشگیری در محلات آلوده انجام شود.

گل آوری تاکید کرد: ستاد ما ستاد مبارزه با مواد مخدر است، ولی شاید یک نقصی هم باشد اینکه معمولا در بحث دخان، سیگار و قلیان، چون منع قانونی ندارند‌، مکان‌هایی مثل کافی شاپ‌ها یا کافه تریا‌ها ممکن است تحت پوشش قلیان سرا تخلفات و جرائمی صورت گیرد و اقدام به عرضه و توزیع مواد مخدر هم می‌کنند
این موارد را از طریق پلیس و دستگاه‌های اطلاعاتی رصد می‌کنیم و در مواردی که مشاهده شود حتما برخورد صورت خواهد گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار