مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس یزد با توجه به تعطیلی امروز استان در پی شرایط اضطرار آلودگی هوا، نکاتی را جهت سلامتی شهروندان توصیه کرد.
کد خبر: ۱۰۵۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲ 05 July 2022

«سید حسین طباطبایی» در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به تعطیلی برخی ارگان‌ها و نهادها در استان یزد به‌ علت شرایط اضطرار آلودگی هوا، در مورد نکاتی که باید در این شرایط رعایت شود، اظهار کرد: اولین و مهم‌ترین نکته این است که همه افراد جامعه به‌ ویژه افراد بالای ۶۵ سال و کودکان زیر پنج سال، خانم‌های باردار و افرادی که زمینه و سابقه بیماری قلبی و تنفسی را در پرونده سلامت خود دارند، در معرض خطر هستند.

وی از شهروندان خواست سعی کنند حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند و درب‌ها و پنجره‌های ساختمان را ببندند و اگر از کولر آبی استفاده می‌کنند، از پوشش نانو برای کولرهایشان جهت جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل ساختمان استفاده کنند.

طباطبایی از افراد خواست در هنگام استفاده از خودرو نیز شیشه‌های خودروشان بالا باشد و سعی کنند از سیستم گردش هوای داخل و با روشن کردن کولر، استفاده کنند.

این کارشناس اورژانس گفت: آب و مایعات زیاد بنوشید و مرتب دهان، حلق و بینی خود را شست‌وشو دهید و حتما از فعالیت ورزشی و فعالیت بدنی در فضای باز خودداری کنید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار