سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه هم‌اکنون پنج بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند، گفت: تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه با حال وخیم صفر شده است.
کد خبر: ۱۰۵۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳ 04 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «مهدی محمدی» با اعلام اینکه آمار بیماران مثبت بستری با علایم کرونا در استان در شبانه‌روز گذشته یک نفر بوده، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته آمار بیماران سرپایی هم صفر شده است.

وی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته فوتی براثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در استان نداشتیم، گفت: مجموع جان باختگان کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون سه هزار و ۱۳۸ نفر است.

محمدی همچنین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته آمار بستری بیماران جدید مبتلا به کرونا در استان یک نفر بوده که نسبت به روز قبل ۲ نفر کمتر است.

وضعیت شهرستان گیلانغرب زرد شد

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: براساس رنگ بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان گیلانغرب از دهم تیرماه به رنگ زرد کرونایی در آمد.

محمدی افزود: براساس رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های کرمانشاه، ثلاث باباجانی، اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب، جوانرود، صحنه، دالاهو، قصرشیرین، کنگاور، روانسر، سنقروکلیایی و صحنه هم در وضعیت آبی قرار دارند.

وی اظهار داشت: براساس رنگ‌بندی قبلی (سوم تیرماه) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت آبی کرونایی قرار داشت.

به گزارش ایرنا، وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.

نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است، آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می‌کند.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می‌شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می‌شوند و رنگ آبی یعنی میزان بستری در ۲ بیمار به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هم کمتر و روند نزولی است.

تاکنون بیش از ۸۰ درصد از مردم کرمانشاه در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند و ۸۰.۸ درصد جمعیت استان دوز اول و ۷۲ درصد آن‌ها دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

در جامعه بالای ۱۲ سال استان کرمانشاه نیز میزان تزریق دوز اول ۹۴.۸ درصد و تزریق دوز دوم ۸۵.۷ درصد است، همچنین تزریق دوز سوم در این رده سنی به بالای ۴۷ درصد رسیده که هنوز هم با نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم.

میزان تزریق واکسن در رده‌های سنی پنج تا ۹ سال و ۹ تا ۱۲ سال در استان کم است و اکنون ۲۱.۵ درصد از کودکان پنج تا ۹ سال و ۴۰.۶ درصد از کودکان ۹ تا ۱۲ ساله استان دوز اول واکسن را دریافت کرده اند.
تزریق واکسن هم اکنون در روستا‌ها در خانه‌های بهداشت و در شهر‌ها در سطح پایگاه‌های سلامت انجام می‌شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار