مدیر کل انتقال خون کرمانشاه:
مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه در تمامی ایام سال پذیرای اهدا کنندگان خون هستیم، گفت: باتوجه به اینکه بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند،بانوانی که توانایی اهدای خون دارند می توانند کمک قابل توجهی به تامین خون مورد نیاز در استان کنند.
کد خبر: ۱۰۵۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴ 04 July 2022

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص وضعیت ذخایر خونی، اظهار کرد: خوشبختانه آمار ذخایر خونی حدود ۱۰ روز و در شرایطی مناسبی قرار دارد، اگر چه ایده آل نیست و انتظار ما بیش از این است.

وی با بیان اینکه نیاز به خون همیشگی و مختص روز یا ایام خاصی نیست، افزود: به دلیل نیازی که به برخی فرآورده ها، مانند پلاکت داریم که تنها ۳ روز قابلیت نگهداری دارد، اگر دو روز کاهش اهدا کننده داشته باشیم قطعا روز سوم در تامین این فرآورده خونی دچار مشکل می‌شویم.

مدیر کل انتقال خون کرمانشاه با اشاره به اینکه در ایام پیش رو احتمال سفر‌ها و به تبع آن بروز تصادفات افزایش می‌یابد، تصریح کرد: به این ترتیب نیاز به خون و فرآورده‌های خونی، افزایش می‌یابد، بنابراین باید ذخایر را باید بالاتر نگهداریم.

وی ادامه داد: در همه ایام سال پذیرای اهدا کنندگان خون هستیم، ایام غیر تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۱۹ در اداره کل انتقال خون واقع در خیابان بنت الهدی، رو به روی فرمانداری و در مرکز خون گیری که واقع در میدان فردوسی، بیمارستان معتضدی است از ساعت ۸ صبح الی ۱۳ و در ایام تعطیل تنها اداره کل از ساعت ۸ صبح الی ۱۳ بعد از ظهر پذیرای اهدا کنندگان است.

میرزاده تاکید کرد: متاسفانه علی رغم اینکه هدف امسال ما افزایش اهدایِ خون بانوان و ارتقا آن به بیش از ۱۰ درصد بود، اما متاسفانه همچنان حدود ۵ درصد است و انتظار ما از همه بانوان این است که اگر شرایط اهدا خون را دارند به سازمان انتقال خون مراجعه کنند تا بتوانیم در ادامه سال، آمار را افزایش دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار