مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت: مجوز تاسیس ۱۶۶دهیاری جدید در سطح روستا‌های این استان در سال جاری با ابلاغ وزیر کشور صادر شد.
کد خبر: ۱۰۵۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲ 03 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا«امیر خسروانی»افزود: مجوز تاسیس دهیاری برای روستا‌های دارای ۲۰ تا ۳۰ خانوار استان کرمانشاه صادر شده است.

وی اظهار داشت: این دهیاری‌ها در شهرستان‌های "کرمانشاه "، "گیلانغرب"، "هرسین "، " روانسر"، "اسلام آباد غرب"، "سرپل ذهاب"، "سنقروکلیایی"، "قصرشیرین"، " جوانرود"، "صحنه "، "ثلاث باباجانی"و "دالاهو" راه اندازی می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت: کرمانشاه بعد از سیستان و بلوچستان دومین استان کشور در جذب مجوز ایجاد دهیاری‌های جدید است.

خسروانی اضافه کرد: در حال تهیه‌ی شناسه برای دهیاری‌های جدید هستیم و تاکنون ۱۰۰ شناسه دهیاری اخذ شده که در این راستا جزء استان‌های برتر کشور هستیم.

وی گفت: بعد از صدور شناسه، این دهیاری‌ها دایر و فعالیت آن‌ها به صورت رسمی آغاز می‌شود که پیش بینی ما این است تا ۲ ماه آینده اجرایی شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه ۲هزار و ۵۹۵ روستای دارای سکنه دارد، افزود: هم اکنون یک هزار و ۶۶۰ دهیاری فعال در استان داریم که با راه اندازی این ۱۶۶ دهیاری، تعداد دهیاری‌های استان به یک هزار و ۸۲۶ دهیاری می‌رسد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار