معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: رعایت اصول بهداشتی مانند شستشوی مرتب دست‌ها و حفظ بهداشت آب و مواد غذایی منجر به جلوگیری از ابتلا به بیماری وبا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۴۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲ 03 July 2022

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص بیماری وبا اظهار کرد: برای جلوگیری از شیوع این بیماری، بهداشت آب و مواد غذایی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در صورتی که افراد تمایل به مصرف هرگونه مواد غذایی خارج از منزل دارند باید حتما نسبت به سلامت ماده غذایی و سلامت آب مطمئن باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: نکته بسیار مهم در کنترل بیماری وبا شستشوی مرتب دست‌ها است، دست‌ها مرتبا باید شستشو شود و اگر فردی مبتلا به بیماری اسهالی شد حتما در اولین فرصت به مراکز درمانی مراجعه کند تا بیماری او زودتر تشخیص داده شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه وبا درمان قطعی دارد، خاطر نشان کرد: به این ترتیب اگر فرد به موقع مراجعه کند و تحت مداوا قرار گیرد درمان می‌شود و نگرانی خاصی هم ایجاد نخواهد شد.

شکیبا تصریح کرد: باید بهداشت آب و مواد غذایی، شستشوی دست‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد و در صورت ابتلا به بیماری، سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنیم و در مورد کودکان و بزرگسالان تفاوتی نمی‌کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تشریح کرد: در فصل گرم سال اگر در مناطق روستایی و دور افتاده افراد می‌خواهند نسبت به آب شرب اطمینان کسب کنند، آن را بجوشانند و بعد از اینکه آب به نقطه جوش رسید تا یک دقیقه بعد از آن اجازه دهند به حالت جوش باقی بماند، این کار باعث می‌شود هرگونه عامل بیماری زا رفع شود.

شکیبا تاکید کرد: برای تشخیص وبا از فرد بیمار نمونه گرفته می‌شود و در آزمایشگاه بیماری تشخیص داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار