مسؤول حفاظت آزمون سراسری استان کرمانشاه گفت: تنها ۵.۹ درصد از داوطلبان کنکور سراسری امسال استان در گروه آزمایشی علوم ریاضی هستند که با توجه به اینکه این رشته تأثیر بسیاری در بحث توسعه و آینده کشور دارد، این کاهش چشمگیر زنگ هشداری برای جامعه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶ 30 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، دومین روز برگزاری کنکور سال ۱۴۰۱ از صبح امروز (پنجشنبه نهم تیرماه) با رقابت بیش از ۱۶ هزار نفر از داوطلبان در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی همزمان با سراسر کشور در ۲۷ حوزه استان کرمانشاه برگزار شد.

سجاد دادفر مسؤول حفاظت آزمون سراسری استان کرمانشاه در این رابطه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور از روز گذشته، چهارشنبه هشتم تیرماه با گروه‌آزمایشی هنر آغاز شد.

وی ادامه داد: امروز گروه‌های آزمایش علوم انسانی و علوم ریاضی در حال رقابت هستند و فردا علوم تجربی و در نهایت روز شنبه گروه آزمایشی زبان‌های خارجی آزمون خواهند داشت.

مسؤول حفاظت آزمون سراسری استان کرمانشاه گفت: آزمون در شهر کرمانشاه و ۱۳ شهرستان استان در حال برگزاری است.

وی تعداد داوطلبان این آزمون در استان ۴۸ هزار و ۳۴ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد داوطبان در مقایسه با سال گذشته حدود ۴ هزار و ۶۶ نفر (تقریبا معادل ۱۰ درصد) افزایش داوطلب را داشتیم.

دادفر اضافه کرد: نیمی از داوطلبان در شهر کرمانشاه آزمون دارند، بنابراین با توجه به تراکم داوطلبان بیشترین حوزه‌ها هم در این شهر است.

وی خاطرنشان کرد: همانند سابق گروه آزمایشی تجربی با بیش از ۵۰ درصد از داوطلبین بیشترین سهمیه را به خود اختصاص داده که در این راستا باید در زمینه هدایت تحصیلی مسؤولان امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دادفر اضافه کرد: البته در مقاسه با سال گذشته ۳ درصد تعداد داوطلبان رشته علوم تجربی استان سه درصد کاهش یافته، ولی علاوه بر این کاهش این رشته امسال هم با ۲۴ هزار و ۳۰ داوطلب، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: ۲۸ درصد داوطلبان استان در گروه آزمایشی علوم انسانی و ۵.۹ درصد هم در گروه آزمایشی علوم ریاضی هستند که با توجه به اینکه رشته‌های علوم ریاضی جزء رشته‌های پایه هستند و تأثیر بسیاری در بحث توسعه و آینده کشور دارند این کاهش چشمگیر زنگ هشداری برای جامعه محسوب می‌شود.

به گفته دادفر، ۵.۳ درصد داوطلبان استان در گروه آزمایشی هنر و ۱۰.۸ درصد هم در زبان‌ها خارجی آزمون خواهند داد.

وی در پایان خطاب به داوطلبان، گفت: متأسفانه در فضای مجازی شاهد برخی تبلیغات دروغگین مبنی بر در اختیار داشتن سئوالات هستیم که اصلا این امر امکان ندارد. داوطلبان با توکل بر خدا و تکیه بر دانش خود در آزمون شرکت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار