معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از دایر شدن مدرسه تابستانی برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ 30 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا زهرا نجار، با بیان اینکه مدرسه تابستانی در قالب اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان استان در تابستان دایر خواهد شد، گفت: مدرسه تابستانی از ۱۲ تیر برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استان کرمانشاه دایر خواهد شد.

نجار با اشاره به دایر بودن مدرسه تابستانی تا ۱۲ شهریور در استان، گفت: در این مدت برای هر درس بین ۱۶ تا ۲۴ جلسه آموزشی برای دانش‌آموزانی که در ارزیابی‌های پیشرفت تحصیلی نیمسال دوم سطح عملکردی قابل قبول و نیاز به آموزش و تلاش بیشتر داشته اند، برگزار خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه تمامی کلاس‌های درس مدرسه تابستانی به صورت حضوری و رایگان برپا خواهد شد، ادامه داد: طرح مدرسه تابستانی برای دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی شامل دو درس فارسی و ریاضی بوده و برای دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی درس علوم نیز به دروس آموزشی اضافه خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به نظارت بر برگزاری مطلوب آموزش‌ها در مدرسه تابستانی، گفت: در پایان دوره پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مورد ارزیابی قرار گرفته و در سامانه همگام بارگزاری خواهد شد.

نجار با بیان اینکه این طرح با هدف کیفیت بخشی به فرآیند یادگیری دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و ارتقای پیشرفت تحصیلی آن‌ها اجرا و تلاش خواهد کرد با تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی از افت تحصیلی و یا تکرار پایه این دانش‌آموزان جلوگیری کند، ابراز امیدواری کرد: اجرای طرح مدرسه تابستانی بتواند گام مهمی در جهت جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان در پساکرونا باشد.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان سراسر کشور بخاطر مشکلات خاص آموزش در فضای مجازی و یا دسترسی نداشتن به امکانات در مناطق محروم در دوران کرونایی دچار افت تحصیلی شده اند که امیدوتریم طرح مدرسه تابستانی بتواند بخش زیادی از این افت تحصیلی دانش‌آموزان را جبران کند.

نجار در ادامه از مدیران، معلم‌ها و خانواده‌ها خواست تا از برچسب زدن به دانش‌آموزان مشمول طرح مدرسه تابستانی جدا خودداری کرده و یادشان باشد افت تحصیلی دانش آموزان در شرایطی که آموزش‌ها به واسطه شیوع بیماری کرونا غیرحضوری بوده، امری عادی است.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به اجرای طرح دیگری به نام مطالعه دقیق، یادگیری عمیق برای همه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استان در فصل تابستان داشت و گفت: در این طرح تلاش خواهد شد تا از طریق آموزش مجازی و شبکه شاد دانش‌آموزان را ترغیب به مطالعه کنیم.

نجار افزود: در این طرح هم که از ۱۲ تیر شروع و تا ۱۲ شهریور ادامه خواهد داشت، هر هفته یک کتاب در شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) بارگزاری و همه دانش‌آموزان، البته به شکل اختیاری باید روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از وقت خود را به مطالعه اختصاص داده و در پایان هفته پاسخگوی سوالات باشند.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود با اجرای این طرح دانش‌آموزان به مطالعه ترغیب شده و مهارت‌های مطالعه آن‌ها ارتقا پیدا کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار