معاون استاندار کرمانشاه:
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه گفت: پیشکسوتان دارای تجربه‌های بسیار گرانقیمت و گرانقدری در حوزه‌های مختلف هستند که آسان به دست نیامده است و این تجربیات باید در عرصه‌های مختلف به کار گرفته شود.
کد خبر: ۱۰۵۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۴ 30 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه علی مهرتاش در نشست با مدیرصندوق بازنشستگان استان و روسای کانون‌های بازنشستگان استان عنوان کرد: در فرهنگ ایرانی و اسلامی بازنشستگی به معنای متداول آن وجود ندارد بلکه این عزیزان بیشتر با عناوین احترام آمیزی مانند پیشکسوت، بزرگ و زعیم مورد خطاب قرار می‌گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری عنوان کرد: پیشکسوتان چشم و چراغ کشور ما هستند و باید نهایت احترام در قبال این عزیزان به کار گرفته شود.

وی افزود: این عزیزان پیشکسوت دارای تجربه‌های بسیار گرانقیمت و گرانقدری در حوزه‌های مختلف هستند که آسان به دست نیامده است و این تجربیات باید در عرصه‌های مختلف به کار گرفته شود.

مهرتاش با تقدیر از خدمات صندوق بازنشستگی استان عنوان کرد: این صندوق بیش از ۴۰ هزار نفر عضو دارد و خدمات مهمی همچون پرداخت منظم حقوق‌ها، کسورات، نقل و انتقال بین صندوق‌ها و کار‌های دیگری همچون فراهم کردن بستر‌های بهره گیری بازنشستگان از خدمات تفریحی، رفاهی و درمانی و وام و تسهیلات مناسب را پیگیری می‌کند.

وی تکریم شایسته بازنشستگان در ادارات و دستگاه‌ها را دغدغه مهم مدیریت ارشد استان عنوان کرد و گفت: کارمندانی که با عزیزان بازنشسته در ارتباط هستند باید آموزش‌های لازم را ببینند و با شایسته‌ترین رفتار، مطالبات و مشکلات این عزیزان را پیگیری کنند، زیرا آن‌ها جوانی خود را صرف توسعه و پیشرفته این استان کرده اند.

مهرتاش در بخش دیگری از سخنان است بر پیگیری پرداخت حق منطقه جنگی بازنشستگان تاکید کرد و گفت: تلاش می‌کنیم در سفر رئیس جمهور محترم به کرمانشاه نماینده‌ای از طرف بازنشستگان، مطالبات و مشکلات این عزیزان را مطرح کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری همچنین عنوان کرد: برخی بیمارستان‌ها به شکل یک طرفه قرارداد‌های خود را با صندوق بازنشستگی لغو کرده‌اند که از طریق دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای حل این مشکل تلاش می‌کنیم.

وی همچنین بر ضرورت فراهم کردن زمینه استفاده بازنشستگان از ظرفیت‌های گردشگری استان، گفت: استان کرمانشاه دارای بیش از ۴ هزار اثر تاریخی و نقاط دیدنی بسیار است که باید میراث فرهنگی بستری را فراهم کند تا بازنشستگان استان و کشور هنگام دیدار از این از آثار دیدنی و استفاده از امکانات اقامتی از تخفیفات لازم بهره‌مند شوند و تلاش کنیم کرمانشاه تبدیل به مقصدی برای این عزیزان شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری عنوان کرد: بهره مندی بازنشستگان از ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری باعث به تقویت روح و روان و سلامت جسمی آن‌ها می‌شود و در نتیجه به کاهش بیماری‌ها و هزینه‌های درمان کمک می‌کند.

وی همچنین بر ضرورت تکریم افراد در موعد بازنشستگی، اختصاص تسهیلات مناسب و کم بهره به بازنشستگان و پرداخت منظم حقوق ماهیانه آن‌ها تاکید کرد.

در ابتدای این نشست، رئیس صندوق بازنشستگی استان و روسای کانون‌های بازنشستگی به طرح مشکلات و مطالبات خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار