رئیس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه با تاکید بر ضروری بودن ثبت و ضبط رخداد‌های دوران دفاع مقدس، گفت: نگذاریم رخداد‌های دوران دفاع مقدس نانوشته بماند.
کد خبر: ۱۰۵۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ 29 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمدهادی صحرایی امروز (هشتم تیر) در جلسه هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه که با حضور جمعی از مدیران خبرگزاری‌های استان برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن سالروز عملیات مرصاد و روز ملی کرمانشاه، گفت: با توجه به فضای رسانه‌ای موجود و اینکه هنوز منافقین به عنوان دشمنان اسلام و انقلاب دست از تلاش‌های خود برای مقابله با مردم و نظام برنداشته‌اند، می‌طلبد رسانه‌ها جدی‌تر به روشنگری در مورد عملیات‌های مهمی مثل عملیات مرصاد ورود کنند.

وی با اشاره به مجاهدت‌های فراوان مردم استان کرمانشاه درجریان عملیات مرصاد، گفت: اگرچه عملیات مرصاد با حضور رزمندگان اسلام از سراسر کشور به پیروزی رسید، اما واقعیت این است که نقش مردم کرمانشاه در این عملیات برجسته است و مردم این استان با جان و مال خود در برابر منافقین سینه سپر کردند و باید این مجاهدت‌ها گفته شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه اضافه کرد: در آن سال‌های نخست بعد از عملیات مرصاد در سالگرد این عملیات کمتر کوی و برزنی در کرمانشاه پیدا می‌شد که در آن حجله شهیدی برپا نشده باشد و اگر این موضوع امروز کمرنگ شده، چون خیلی از پدران و مادران و همسران و خانواده‌های این شهدا آسمانی شده‌اند.

صحرایی با اشاره به ضروری بودن جمع آوری خاطرات شفاهی مردم استان کرمانشاه در عملیات مرصاد، گفت: اگر این خاطرات نانوشته بماند، دور از انتظار نیست این خاطرات شنیدنی با از دنیا رفتن تجربه‌گران آن‌ها به فراموشی سپرده شوند.

وی تاکید کرد: حیف است خاطرات شفاهی مردم استان کرمانشاه در عملیات مرصاد و دیگر عملیات‌های مهم دوران دفاع مقدس برای نسل جوان و آیندگان بازگو نشود، لذا از رسانه‌ها و دستگاه‌های متولی انتظار می‌رود برای ثبت و ضبط این خاطرات برنامه‌ریزی کنند.

صحرایی سپس با اشاره به در پیش بودن هفته عفاف و حجاب، گفت: قوانین مرتبط با مقوله عفاف و حجاب وجود دارد، اما از این قوانین استفاده‌ای نمی‌شود.

وی تاکید کرد: باید قوانین عفاف و حجاب در ادارات بیشتر جدی گرفته شود.

صحرایی خواستار ورود رسانه‌های استان در موضوع نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب شد.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به برگزاری جشنواره ابوذر داشت و گفت: اگرچه پوستر جشنواره رونمایی شده، اما امکان اضافه کردن موضوعات مغفول مانده در این جشنواره فراهم است، لذا افرادی که در این خصوص ایده‌ای دارند می‌توانند ایده‌های خود را به دبیرخانه جشنواره اطلاع دهند.

برگزاری نمایشگاه‌های عفاف و حجاب، برگزاری دوره‌های آموزشی در ادارات با موضوع نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب، استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای روشنگری در خصوص فلسفه عفاف و حجاب، استفاده از الگو‌های بومی منطقه برای طراحی لباس‌های فرم اداری با اولویت توجه به شاخصه‌های لباس کردی و... از جمله راهکار‌هایی بود که در این نشست برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب مطرح شد.

احیای قوانین عفاف و حجاب در ادارات، حمایت از تولید محتوای فاخر در زمینه‌هایی مثل عفاف و حجاب، برگزاری جشن تکلیف برای دانش‌آموزان با اهدای جوایز فرهنگی مثل سجاده و چادر نماز برای دختران، برگزاری نشست‌هایی با مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در راستای اطلاع رسانی درست از طریق رسانه‌های رسمی و برخورد با رسانه‌های غیررسمی از جمله مصوبات جلسه هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار