مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه:
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: مراکز ترک اعتیاد در حین درمان به معتادین آموزش‌های کاربردی مختلفی از جمله آموزش اصلاح رفتار، پیشگیری از وسوسه، پیشگیری از رفتار‌های پرخطر، آموزش‌های خانوادگی و ... ارائه می‌دهند که دوره‌های آماده سازی شغلی نیز از آن جمله هستند.
کد خبر: ۱۰۵۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸ 29 June 2022

فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: مراکز ماده ۱۵ یا همان کمپ‌های ترک اعتیاد، مراکزی هستند که افراد به صورت خود معرف یعنی تمایلی مراجعه کرده و یک دوره را در آنجا می‌گذرانند که دوره یکماه به طول بینجامد.

وی با بیان اینکه در کنار مراکز ماده ۱۵ مراکز ماده ۱۶ را داریم که فرد معتاد با دستور قضایی در آنجا نگهداری می‌شود، افزود: مراکز ماده ۱۵ خصوصی هستند و مجوز را از بهزیستی دریافت و فعالیت می‌کنند، بیش از ۳٠ کمپ مجاز در استان در حال فعالیت هستند. کمپ‌های ما به طور متوسط بین ۳۰ تا ۵۰ نفر ظرفیت دارند اگر چه کمپ ۶۰ نفره هم داریم، اما تعداد آن کم است، اما حدودا بین ۳۰ تا ۳۵ نفر پذیرش دارند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: افرادی که مجوز کمپ می‌گیرند، پرسنل شان دوره‌های آموزشی را می‌گذرانند، هر مرکز یک روانشناس و یک پزشک دارد که دوره‌هایی برایشان برگزار می‌شود تا معتادین حاضر در کمپ‌ها در حال ترک و حین درمان خود یکسری آموزش‌ها را هم دریافت کنند، گا‌ها در مراکز
دوره‌های آموزش و آماده سازی شغلی هم داریم تا افراد بعد از ترخیص بتوانند متقاضی تسهیلات و وام‌های بهزیستی باشند.

وی گفت: بهزیستی بین ۲۵ تا ۷۵ درصد تعرفه اعلام شده برای افراد بی بضاعت را یارانه پرداخت می‌کند، یعنی آن‌ها را در کمپ نگهداری می‌کند، اما بخشی از هزینه را برای افرادی که واقعا توان مالی ندارند، متقبل می‌شود.

محمدی تاکید کرد: در مجموع اگر خانواده‌ای را داشته باشیم و زنی که در معرض آسیب است و در آن بازه زمانی سرپرست خانوار محسوب می‌شود می‌تواند به بهزیستی مراجعه و کمک‌هایی دریافت کند، اما معمولا زنان سرپرست خانواری که باید به صورت موقت کمک دریافت کنند از کمیته امداد اخذ می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار