مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه از ثبت بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال درخواست سرمایه‌گذاری در کرمانشاه در سه ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱ 28 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا فرید خلیلی، با بیان اینکه در سه ماهه امسال ۵۷۲ درخواست سرمایه‌گذاری در کرمانشاه ثبت شده، گفت: از این تعداد ۳۰۹ مورد با سهم ۵۴ درصدی در بخش کشاورزی، ۲۴۲ مورد با سهم ۴۲ درصدی در بخش صنعت و ۲۱ مورد با سهم چهار درصدی در بخش خدمات بوده است.

وی سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای این درخواست‌ها را ۲۶ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این میزان سهم بخش صنعت ۶۲ درصد و معادل ۱۶ هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال، سهم بخش کشاورزی ۳۵ درصد و معادل ۹۲۲۹ میلیارد ریال و سهم بخش خدمات سه درصد و برابر ۸۵۷ میلیارد ریال بوده است.

معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه اشتغالزایی برآورد شده برای این سرمایه‌گذاری‌ها را نیز ۷۲۶۹ نفر عنوان کرد و ادامه داد: بخش صنعت با سهم ۶۶ درصدی ۴۷۷۸ نفر، بخش کشاورزی با سهم ۳۱ درصدی ۲۲۳۷ نفر و بخش خدمات با سهم سه درصدی ۲۵۴ نفر را به خود اختصاص می‌دهد.

خلیلی تاکید کرد: از این ۵۷۲ درخواست سرمایه‌گذاری ۲۱۶ مورد تایید و منجر به صدور مجوز شده که سرمایه‌گذاری آن‌ها ۱۳ هزار و ۱۷۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی آن‌ها ۴۶۲۴ مورد بوده است.

وی همچنین از رد ۸۰ درخواست سرمایه‌گذاری هم خبر داد و عنوان کرد: ۲۷۶ درخواست نیز در دست رسیدگی است.

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های مهم سامانه پنجره واحد علاوه بر ثبت درخواست‌های سرمایه‌گذاری مربوط به بررسی و کنترل پروژه‌ها است، گفت: در این بخش نیز پروژه‌هایی که برای آن‌ها جواز تاسیس صادر شده به صورت مدام از نظر نحوه عملکرد دستگاه‌ها و روند پیشرفت کار رصد می‌شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار