رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از شناسایی یک مورد بیمار مبتلا به وبا در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶ 28 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر ابراهیم شکیبا، با اشاره به شناسایی یک بیمار مبتلا به وبا در استان گفت: خوشبختانه این فرد به موقع شناسایی و تحت درمان قرار گرفته و حال عمومی او خوب است.

وی افزود: اطرافیان این فرد بیمار هم تحت مراقبت هستند که البته تاکنون علائمی از بیماری نداشته اند.

شکیبا با بیان اینکه تجهیزات تشخیصی وبا در استان موجود است، گفت: علاوه بر مرکز استان، در تمامی شهرستان‌ها آزمایشگاه‌ها مجهز به این تجهیزات بوده و می‌توانند موارد ابتلا به وبا را شناسایی کنند و در صورت مثبت بودن نتایج، نمونه‌ها به مرکز استان منتقل شده و تایید نهایی در مرکز استان صادر می‌شود.

شکیبا گفت: خوشبختانه بجز یک مورد، گزارشی در خصوص بیماری وبا نداشته ایم و امیدواریم مردم با رعایت نکات بهداشتی از بروز این بیماری در سطح استان پیشگیری کنند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به انتقال وبا از طریق مصرف آب و غذای آلوده گفت: بسیار مهم است که افراد از مصرف آب و غذای آلوده و مشکوک به طور جد خودداری کنند.

وی افزود: افراد در صورتی که از سلامت آب مطمئن نیستند باید آب را به مدت یک دقیقه بجوشانند، یعنی پس از آنکه آب به جوش آمد اجازه دهند بیش از یک دقیقه در این حالت جوش بماند و پس از آن آب قابل استفاده است.

شکیبا گفت: همچنین افراد باید قبل از مصرف میوه و سبزیجات حتما آن‌ها را به خوبی گندزدایی و ضدعفونی کنند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه وبا مانند کرونا نیست که از طریق تنفسی منتقل شود و اگر افراد قدری مراقبت بهداشت مواد غذایی و آب باشند به راحتی می‌توانند از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

شکیبا گفت: از طرفی درمان‌های آنتی بیوتیکی خوبی برای این بیماری وجود دارد و در کنار این درمان‌ها فرد بیمار باید آب و مایعات بسیاری مصرف کرده و سرم درمانی هم انجام دهد.

وی نشانه بارز وبا را اسهال شدید و جهنده عنوان کرد و افزود: افراد به محض مشاهده این علامت به مراکز درمانی مراجعه کرده و حتما به میزان زیاد مایعات مصرف کنند، چرا که در صورت از دست دادن آب بدن بسیار امکان کشنده بودن این بیماری وجود دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار