مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه ایجاد اشتغال را مهمترین برنامه و اولویت این اداره کل دانست و گفت: بر همین اساس اکنون یک هزار و ۱۷۴ زندانی کرمانشاهی در سه بخش متفاوت دارای شغل و درآمد پایدار هستند.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸ 28 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛ «حمیدرضا پوریانی» روز سه شنبه در یک نشست خبری که در سالن اجتماعات اداره کل زندان‌های استان کرمانشاه برگزار شد، افزود: سیاست سازمان زندان‌ها در جهت شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری قرار دارد و ۱۰ اولویت کاری این سازمان در کل کشور مربوط به حوزه‌های مختلف اشتغال و کارآفرینی است.

وی اشتغال زندانیان کرمانشاهی را در سه بخش "پای تخت، کارگاهی و اعزام به کار " عنوان کرد و در ادامه گفت: در اشتغال پای تخت زندانیان در سلول خود محصولاتی مانند صنایع دستی را تولید می‌کنند که در این بخش ۴۰۵ نفر مشغول کار هستند و همچنین ۲۸۰ زندانی در کارگاه‌های مختلفی مانند خیاطی، قالی بافی، فلزکاری، کابینت و ساعت سازی مشغول هستند و ۴۴۴ نفر هم براساس قراردادی که با پیمانکار بسته شده، در محل کار حاضر می‌شوند و حقوق مکفی دریافت می‌کنند.

کارآفرینان از پرداخت مالیات معاف هستند

پوریانی با اشاره به اینکه تسهیلات قرض الحسنه به کارآفرینان و جویندگان کار اعطا می‌شود، گفت: سازمان زندان‌ها سوله‌های بسیاری خوبی در اختیار دارد که کارآفرینان می‌توانند آن‌ها را در اختیار گرفته و کسب و کار خود را شروع کنند و این در حالی است که این کارآفرینان از پرداخت مالیات معاف هستند و ما هم محدودیتی برای پرداخت تسهیلات نداریم.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه شرکت زندانیان در دوره‌های مختلف فنی حرفه‌ای و گذراندان آموزش‌های کاربردی را یکی دیگر از برنامه‌های این اداره کل دانست و افزود: با ارتباطاتی که با سازمان فنی حرفه‌ای داریم، شرایط حضور زندانیان در ۱۵ رشته مختلف را فراهم کردیم بطوریکه سال گذشته ۲ هزار و ۵۷۳ زندانی در این دوره‌ها شرکت و بعد از ۱۶۳ هزار ساعت آموزش برای ۲ هزار و ۱۶۲ زندانی گواهینامه صادر شد.

این مسئول با اشاره به اینکه زندانیان بعد از آزادی هم توسط مرکز مراقبت بعد از خروج رصد و مشکلات آن‌ها پیگیری می‌شود، گفت: زندانیانی که موفق به دریافت حداقل ۱۰ گواهینامه شدند می‌توانند بعد از آزادی از تسهیلات اشتغال زایی ما بهره‌مند شوند کما اینکه سال گذشته ۸۰ زندانی بعد از آزادی توانستند از این امکانات بهره‌مند شوند.

پابند الکترونیک برچسب زندانی را از متهم بر می‌دارد

پوریانی در خصوص پابند الکترونیک هم گفت: این پابند به تشخیص قاضی برای متهم در نظر گرفته می‌شود و مزیت آن این است که برچسب زندانی به متهم زده نمی‌شود و آنچنان که رییس قوه قضاییه فرمودند باید امسال ۳۰ هزار نفر در کشور به جای حبس پابند الکترونیک داشته باشند و هم اکنون ۱۵۳ زندانی استان کرمانشاه تحت پوشش پابند الکترونیک هستند و پیش بینی می‌کنیم تا پایان امسال به ۵۰۰ نفر برسد.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه حمایت از خانواده‌های زندانیان را در انجمن حمایت از زندانیان از دیگر برنامه‌های این اداره کل برشمرد و افزود: با حمایت‌های این انجمن در سال گذشته ۷۵۰ سرکشی از منزل زندانیان، توزیع سه هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی، ۸۰۰ کارت هدیه، ۶ هزار اقلام بهداشتی، هفت سری جهیزیه و ۱۴ عدد تبلت به خانواده‌ها و فرزندان زندانیان تحویل و با کمک همین خیرین سال گذشته ۴۲۰ زندانی هم آزاد و به آغوش گرم خانواده برگشتند.

برگزاری حدود ۶ هزار دادگاه آنلاین، ۶ هزار و ۵۴۳ بازدید الکترونیک قضات از زندان، سه هزار بازدید حضوری و ۶۱۱ ملاقات آنلاین در سال گذشته و حدود ۶۰۰ ملاقات آنلاین در سه ماهه امسال بخش دیگری از عملکرد اداره کل زندان‌های استان کرمانشاه بود که آقای پوریانی به آن‌ها اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار