فعال فرهنگی و اجتماعی و رئیس دفتر نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه با اشاره به مشکلات متعدد معیشتی ایتام، فرزندان محسنین، کودکان کار و بد سرپرست در سطح جامعه، با توجه به اینک حاجیان تا حدی تمکن مالی دارند، خواستار راه اندازی پویش «هرحاجی یک حامی» در سطح کشور شد.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳ 28 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «علیرضا شهرستانی» افزود: امسال حدود ۴۰ هزار حاجی در کشور و ۳۸۰ حاجی در استان کرمانشاه داریم که اگر بتوانیم آن‌ها را به حمایت از کودکان کار، یتیم و بد سرپرست ترغیب کنیم کمک بزرگی به آنان در این شرایط سخت اقتصادی خواهد بود.

وی گفت: طی نامه‌ای به رییس سازمان حج و زیارت کشور خواستار اجرای این طرح، هر حاجی حامی یک کودک بی سرپرست بد سرپرست و کودک کار شده‌ام.

این استاد دانشگاه‌های استان کرمانشاه با اشاره به آیات و روایات بسیار زیاد در خصوص کمک به دیگران گفت: ما در کشور حاجیان بسیار زیادی داریم که تا حدی تمکن مالی دارند و اگر به این طرح ملحق شوند، منشا خیر و برکت برای خودشان و دستگیری خوبی از فرزندان ایتام و بد سرپرست خواهد شد.

شهرستانی همچنین از علما، دانشمندان، اصحاب رسانه و استادان دانشگاه خواستار راهکاری برای کمک به فرزندان یتیم، بد سپرست و محسنین شد تا در این شرایط سخت معیشتی به آنان کمکی شود.

استان کرمانشاه دو میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

۱۷۵ هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه شامل معلولان، سالمندان، بهبود یافتگان از اعتیاد، زنان بد سرپرست و آسیب دیدگان اجتماعی از خدمات گوناگون بهزیستی بهره‌مندند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار