مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه مهمترین دلایل تقاضای طلاق در استان را براساس داده‌های سامانه تصمیم به ترتیب مهارت‌های پایین زناشویی، اعتیاد، اختلالات روانشناختی،دخالت اطرافیان و مشکلات اقتصادی عنوان کرد و گفت: بیش از ۵۰ درصد طلاق‌ها با آموزش‌ها و مشاوره‌های قبل و حین ازدواج ،قابل پیشگیری است.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰ 28 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا دکتر «فرحناز محمدی» با اشاره به اینکه میزان سازش خانواده های کرمانشاهی در سامانه تصمیم ۲۰ درصد بوده است، افزود: با تلاش‌های مشاوران خانواده سازمان بهزیستی از احتمال فرزند طلاق شده ۲ هزار کرمانشاهی جلوگیری شد.

۲۵ هزار جلسه مشاوره از تشکیل چهار هزار پرونده و فرزند طلاق شدن ۲ هزار کرمانشاهی جلوگیری کرد

وی از برگزاری ۲۵ هزار جلسه مشاوره برای متقاضیان طلاق در سامانه تصمیم خبر داد و اظهار داشت: در استان کرمانشاه، ۵۵ مرکز مشاوره خانواده بصورت تخصصی در قالب سامانه تصمیم در زمینه کاهش طلاق فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه با سازش های صورت گرفته در سامانه تصمیم از تشکیل و پیگیری بیش از چهار هزار پرونده در دستگاه قضایی استان جلوگیری شد، افزود: سامانه تصمیم یکی از موفق ترین طرح های چند سال اخیر در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی بطور خاص طلاق است که بین دستگاه قضایی و سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۳۹۷ راه اندازی شد.

به گفته وی استان کرمانشاه جزو اولین استان هایی بود که این سامانه را راه اندازی و در همه شهرستان های استان هم توسعه داد.

محمدی استان کرمانشاه را جزو سه استان اول کشور در زمینه کاهش نرخ خام طلاق در پنج سال گذشته عنوان کرد و گفت: اکنون کرمانشاه اولین استان کشور است که در قالب طرح مراقبت خانواده، علاوه بر پرونده های طلاق، پرونده های تمکین، حضانت و ملاقات فرزند نیز در سامانه تصمیم جهت انجام مشاوره های تخصصی، به مشاوران خانواده بهزیستی ارجاع می‌شود.

با ۱۴۸۰ تماس بگیرید

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه گفت: خط ۱۴۸۰ خط مشاوره تلفنی به صورت رایگان است که کارشناسان متخصص در حوزه های مختلف مشاوره به مردم ارائه می‌دهند که ارتقای سطح سلامت روانی جامعه از مهمترین اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

محمدی تعداد نیروهای این سامانه را ۱۴ نفر عنوان کرد و افزود: ساعت کاری این سامانه ۸ صبح تا ۲۲ است و در حوزه زوج و خانواده، تربیت کودک، اعتیاد، مسائل حقوقی و پیش از ازدواج به مشاوره می پردازد.

هم اکنون ۱۵۰ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان زیرپوشش بهزیستی و بیش از ۱۶۰هزار نفر دیگر از جمعیت استان کرمانشاه زیرپوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار