معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این دانشگاه جزو دانشگاه‌های پیشرو در جشنواره‌های سیمرغ، قرآنی هدهد و نیز برگزاری اردو‌های جهادی است.
کد خبر: ۱۰۵۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸ 27 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، دکتر «محمدرضا غلامی» روز دوشنبه در جلسه پایش عملکرد معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزو دانشگاه‌های پیشرو در جشنواره قرآن و عترت است و در سال‌های اخیر توانستیم از رتبه بیست و ششم به رتبه چهارم، دوم و ششم برسیم و این از افتخارات دانشگاه است.

وی همچنین گفت: در معاونت فرهنگی و دانشجویی سعی بر این است که تعداد کانون‌های دانشجویی را افزایش داده و علاوه برآن، به لحاظ کیفی فعالیت‌های این نهاد‌های دانشجویی بهتر شود. در این راستا هم اکنون ۲۹ کانون دانشجویی در دانشگاه و ۲ هزار و ۸۵۰ دانشجو در این کانون‌ها پای کار هستند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: هم اکنون ۲۲ نشریه فعال در دانشگاه وجود دارد که این نشریه‌ها به بهترین شکل ممکن در پیشبرد اهداف فرهنگی دانشگاه موثر هستند.

وی اضافه کرد: حضور پررنگ دانشگاه در جشنواره سیمرغ نیز یکی از افتخارات دانشگاه است که کسب مقام سوم کشوری در یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ گواه همین موضوع است. در سال ۹۶ در جشنواره سیمرغ ۶۰۰ نفر شرکت کننده در مسابقات حضور داشتند، در حالیکه در سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۲ هزار و ۶۶۰ نفر با پنج هزار و ۸۰۰ اثر رسیده است.

غلامی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همواره از دانشگاه‌های پیشرو در اردو‌های جهادی بوده است و در سال ۱۴۰۰ توانسته است، ۲۰۰ اردوی جهادی برگزار کند که از زحمات ارزشمند بسیج جامعه پزشکی در این زمینه قدردانی می‌کنیم.

وی همچنین کسب رتبه اول روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی در سال ۹۹، مقام‌های کشوری در تربیت بدنی و رتبه دوم خبرگزاری مفدا در کشور را از دیگر افتخارات معاونت فرهنگی و دانشجویی دانست و گفت: همچنین کاهش تعداد پرونده‌های کمیسون موارد خاص از ۲۲ پرونده به ۲ پرونده و افزایش درصد پایش سلامت روان از ۸۶ درصد به ۹۳ درصد اداره مشاوره و سلامت روان و ارتقاء رتبه شورای انضباطی دانشگاه از سطح متوسط به سطح عالی از دیگر خدمات معاونت فرهنگی است.

غلامی بیان داشت: یکی از مشکلات عمده‌ای که در معاونت فرهنگی و دانشجویی وجود دارد چارت این معاونت است که متاسفانه باعث شده نتوانیم آنطور که شایسته است همکاران را حمایت کنیم و نیز خوابگاه‌های دانشگاه پراکنده و قدیمی هستند و اداره کردن آن‌ها معاونت فرهنگی و دانشجویی را با چالش مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: خوابگاه طالقانی در سال ۱۳۳۵ ساخته شده و با وجود اینکه تعمیرات متعدد و گسترده‌ای در سال‌های اخیر برای آن انجام شده، اما همچنان مشکلات فراوانی دارد. براساس برآوردی که صورت گرفته ۱۰ میلیارد تومان برای تعمیر خوابگاه‌ها نیاز است و این موضوع نیازمند مساعدت دانشگاه است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: ایجاد اداره قرآن و عترت در مدیریت فرهنگی، ایجاد اداره امور عمومی و ایجاد اداره تغذیه در مدیریت دانشجویی از اقداماتی است که با عنایت دانشگاه می‌بایست برای پیشبرد اهداف فرهنگی انجام شود.

در پایان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: معاونت فرهنگی و دانشجویی جزو بهترین معاونت‌هاست، که یکی از علل آن همکارانی هستند که قلبا و عمیقا به کار‌های فرهنگی اعتقاد دارند.

دکتر «قباد محمدی» افزود: خدمت به دانشجویان و پرورش دانشجویان خوب از دیگر نقاط قوت این معاونت است، صمیمیت و همکاری بسیار نزدیک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و همچنین بسیج جامعه پزشکی که با هم همکاری بسیار صمیمانه‌ی که دارند، باعث پیشرفت و رسیدن به اهداف مشترک می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین افزود: به کار‌های معنوی و مذهبی اهمیت بیشتر داده شود که ممکن است با هزینه‌های کمتر انجام شود، اما تاثیرگذاری بسیار بالایی دارد. از جمله این کار‌ها برگزاری اردو‌های جهادی است چرا که می‌توان در کنار کار طبابت، دانشجویان را با فرهنگ شهادت و معنویت آشنا کرد.

وی اضافه کرد: در کار‌های مذهبی و معنوی از تشکل‌های انقلابی مانند بسیج جامعه پزشکی و بسیج دانشجویی می‌توان کمک گرفت و درصدد تقویت بیشتر آن‌ها تلاش کرد. موضوع حجاب نیز از ظرافت خاصی برخوردار است که به پیگیری زیادی نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۹ دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، توانبخشی، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۸ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۹رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و یک رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۵۵۲ عضو هیأت علمی دارد و ۶۶۸ دانشجوی خارجی نیز اکنون در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال تحصیل هستند.

براساس آمار‌ها سالانه بیش از ۱۳۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار