معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: التور يك بيماري كشنده ولي قابل درمان است.بزرگترين خطري كه جان بيمار مبتلا را تهديد مي كند، از دست رفتن شديد و ناگهاني آب بدن است.
کد خبر: ۱۰۵۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ 27 June 2022

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: از آب لوله کشی کلردار برای نوشیدن، شستشوی ظروف و سبزیجات استفاده کنید. در غیر این صورت آب را بجوشانید و پس از سرد شدن مصرف نمایید.

وی افزود: سبزیجات و میوه‌ها را قبل از مصرف با محلول پرکلرین، گندزدایی و پس از شستن با آب سالم مصرف کنید، همچنین از خرید و مصرف مواد غذایی پر خطر(آب میوه، بستنی، کباب و ...) از دستفروشان و دوره گردها اجتناب کنید.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: قبل از غذا خوردن و بعد از اجابت مزاج ، دست‌های خود را با آب سالم و صابون بشویید، از آشامیدن آب‌های نامطمئن در پارك‌ها، باغ‌ها و فضای سبز جداً اجتناب كنید و حتی الامكان از غذاهای طبخ شده در منزل استفاده كنید.

شکیبا با تاکید بر اینکه مواد خوراكی را در ظروف سر بسته، دور از دسترس مگس و حشرات نگهداری كنید، گفت: زباله را در كیسه‌های مخصوص زباله نگهداری نمایید و در سطل های محل جمع آوری پسماند قرار دهید و غذاها را به اندازه نیاز وبه صورت تازه تهیه و در یخچال نگهداری کنیدو از قرار دادن سبزی و میوه‌ های نشسته در یخچال جداً خودداری نمایید.

وی در ادامه تاکید کرد: بعد از غذا چند قطره آب ليمو يا ليمو ترش تازه استفاده شود و حتما از شیر و فرآورده‌های لبنی پاستوریزه استفاده كنید یا شیر را به مدت ۲۰ دقیقه قبل از مصرف بجوشانيد، همچنین در موقع خرید و حمل مواد غذایی، اقلامی مثل نان را در كنار میوه و سبزیجات نشسته و گوشت خام قرار ندهید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در پایان افزود: در مسافرت‌ها حتما از ليوان شخصی، آب بسته بندی شده و ميوه‌های قابل پوست كندن استفاده شود و هنگام استفاده از استخرهای شنا موازین بهداشتی را رعایت نمایید.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار