استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه با انتقاد از طولانی شدن روند اجرای طرح جامع پرویزخان گفت: حدود ۵ ماه است که این طرح بسیار مهم همچنان راکد مانده و گمرک هیچگونه اقدامی برای انجام آن انجام نداده که تداوم این رویه به صادرات کشور لطمه زده است.
کد خبر: ۱۰۵۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴ 27 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بهمن امیری‌مقدم در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی کرمانشاه و با حضور معاون اقتصادی استاندار و فعالان بخش خصوصی برگزار شد؛ اظهار کرد: استان کرمانشاه با برخورداری از ۵ مرز رسمی و یک بازارچه، دارای ظرفیت بسیار بالایی برای مبادلات تجاری با ۲ بخش عربی و کردی عراق است.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: یکی از وظایف بخش دولتی، توسعه زیرساخت‌های مرز است که باید دستگاه‌هایی مانند راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و گمرک به شکل جدی برای فراهم کردن زیرساخت‌ها در مرز‌های مبادلاتی استان و راه‌های منتهی به مرز وارد عمل شوند.

وی به نقد عملکرد گمرک استان پرداخت و گفت: متأسفانه گمرک در زمینه اجرای طرح جامع پرویزخان تا به حال کم‌کاری کرده و ۵ ماه است این پروژه را تعطیل کرده‌است که با برنامه‌های کشور در زمینه توسعه صادرات منافات دارد.

امیری مقدم تاکید کرد: گمرک استان باید یک برنامه زمانبندی شده برای اجرای این بسیار پروژه مهم ارائه دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش فراهم آمدن امکان حمل یکسره کالا تا مقصد را یکی از مطالبات استان دانست و گفت: این مطالبه را در نشست‌های آتی با طرف عراقی به شکل جدی مطرح خواهیم کرد.

مدیر ارشد استان در دنباله سخنانش از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مرز‌های مبادلاتی استان استقبال کرد و گفت: بخش خصوصی باید پیشنهاد خود را در زمینه ایجاد سردخانه ها، یا انبار‌های نگهداری کالا و دیگر خدمات ارائه دهد و دستگاه‌های مربوطه بستر‌های لازم برای این سرمایه گذاری را فراهم کنند.

وی همچنین برای ایجاد نمایشگاه دایمی در مرز پرویزخان برای معرفی کالا به تجار عراقی تاکید کرد و گفت: از طریق این نمایشگاه می‌توان بستری برای معرفی کالا‌های تولید استان به طرف عراقی در کمترین زمان ممکن فراهم کرد و در همانجا این تجار می‌توانند کالا‌های خود را سفارش دهند و اینکار در رونق تولید و اشتغال استان اثرگذار خواهد بود.

امیری مقدم همچنین بر ضرورت گذار از بازرگانی سنتی به سمت بازرگانی مدرن تاکید کرد و گفت: اتاق بازرگانی باید وارد چرخه بازاریابی مدرن و روز دنیا شود و به دنبال یافتن بازار‌های جدید برای کالا‌های تولید استان باشد و مانند گذشته منتظر مراجعه تجار کشور‌های دیگر نماند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار