به گفته مسئول حفاظت آزمون استان کرمانشاه در کنکور سراسری امسال ۴۸ هزار و ۳۴ داوطلب در کرمانشاه باهم رقابت می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۵۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹ 25 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر سجاد دادفر، با اشاره به در پیش بودن کنکور سراسری سال ۱۴۰۱، اظهارکرد: طبق برنامه این آزمون طی روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه (۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ تیر) همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این آزمون در صبح روز‌های یاد شده برگزار می‌شود، افزود: صبح روز چهارشنبه داوطلبین رشته هنر، روز پنج شنبه رشته علوم انسانی و ریاضی، روز جمعه رشته تجربی و روز شنبه داوطلبین رشته زبان‌های خارجی باهم رقابت خواهند داشت.

مسئول حفاظت آزمون استان کرمانشاه تعداد داوطلبین شرکت کننده از کرمانشاه را در کنکور امسال ۴۸ هزار و ۳۴ نفر شامل ۲۹ هزار و ۸۳ داوطلبت زن و ۱۸ هزار و ۹۵۱ داوطلب مرد اعلام کرد و گفت: این تعداد نسبت به آزمون سال گذشته که ۴۳ هزارو ۹۶۸ نفر داوطلب داشتیم، ۴۰۶۶ نفر افزایش نشان می‌دهد.

وی بیشترین میزان شرکت کنندگان را در زیرمجموعه گروه علوم تجربی اعلام کرد و افزود: ۲۴ هزار و ۳۰ نفر از داوطلبین از رشته علوم تجربی هستند که حدود ۵۰ درصد از کل داوطلبین را شامل می‌شود.

دادفر تصریح کرد: در حوزه ریاضی هم جمعا ۲۸۲۰ نفر شرکت کننده داریم که علیرغم اینکه نسبت به سال گذشته تغییری نکرده، اما از آنجایی که تنها ۵.۹ درصد از کل شرکت کنندگان در کنکور امسال را شامل می‌شود، رقم نگران کننده‌ای است و زنگ خطری برای این رشته محسوب می‌شود که مسئولین باید فکری برای آن کنند.

وی تعداد شرکت کنندگان رشته علوم انسانی را ۱۳ هزار و ۴۵۲ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد ۲۸ درصد از کل داوطلبین را تشکیل می‌دهد که نسبت به سال گذشته حدود سه درصد افزایش دارد.

به گفته این مسئول در گروه هنر هم ۲۵۳۵ نفر و در گروه زبان‌های خارجی ۵۱۹۷ نفر داوطلب داریم که به ترتیب ۵.۳ و ۱۰.۸ درصد از کل داوطلبین استان را به خود اختصاص داده اند.

مسئول حفاظت آزمون استان با بیان اینکه کنکور سراسری امسال در ۱۴ حوزه اصلی کرمانشاه و ۱۳ شهرستان برگزار می‌شود، گفت: دانشگاه رازی، دانشگاه صنعتی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد و آموزش و پرورش حوزه‌های مهم در شهر کرمانشاه هستند.

وی در ادامه اعلام کرد: کارت ورود به کنکور سراسری از فردا (یکشنبه، پنجم تیر) از سایت سازمان سنجش قابل دریافت است و داوطلبین برای ورود به آزمون باید حتما این کارت را بعلاوه کارت شناسایی همراه داشته باشند.

دادفر با بیان اینکه کنکور سراسری امسال راس ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود، عنوان کرد: درب حوزه‌های امتحانی از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح باز است و باتوجه به تعداد بالای داوطلبین، پیشنهاد می‌شود به منظور جلوگیری از تجمع در مقابل درب ورودی حوزه امتحانی، آمدن خود را به محل آزمون مدیریت کنند.

وی در ادامه اعلام کرد: باتوجه به تداوم شرایط کرونایی، دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی را نیز در این آزمون با شدت بیشتری رعایت خواهیم کرد.

مسئول حفاظت آزمون استان در بخش پایانی گفتگو با ایسنا، با تاکید براینکه با متخلفین آزمون برخورد خواهد شد، گفت: به داوطلبین توصیه می‌شود از آوردن هرگونه تجهیزات الکتریکی مانند گوشی همراه، هندزفری و ... با خود به محل آزمون خودداری کنند، چراکه حتی اگر بصورت غیرعمد باشد نیز به عنوان تخلف شمرده می‌شود و برخورد قانونی همچون محرومیت از یک تا ۱۰ سال را به همراه خواهد داشت.

وی یادآورشد: تمام عوامل اجرایی و حوزه‌های امتحانی مجهز به تجهیزاتی شده اند که امکان شناسایی افرادی که وسایل تقلب را به همراه دارند، فراهم می‌کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار