معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸ 25 June 2022

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان با هدف جای دهی درست در نظام آموزشی و مداخلات به هنگام در امر غربالگری سلامت نوآموزان در ۲۳ پایگاه ثابت و ۱۴ پایگاه سیار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش از ۴ تیر ماه آغاز می‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه والدین پس از ثبت نام اولیه نوآموز خود در مدرسه نسبت به نوبت دهی در پایگاه سنجش سلامت نزدیک محل سکونت خود اقدام و در تاریخ مقرر در پایگاه سنجش حضور یابند، تصریح کرد: نوآموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی-حرکتی، قد و وزن، دهان و دندان، وضعیت واکسیناسیون و ... مورد سنجش و غربالگری قرار خواهند گرفت.

شکیبا گفت: همچنین معاینات پزشکی توسط پزشکان مراکز جامع خدمات سلامت معرفی شده انجام و پس از تایید، نوآموز جهت ثبت نام نهایی به مدرسه موردنظر خود مراجعه می‌نماید، همچنین به منظور حفظ سلامتی نوآموزان، والدین، کارکنان سنجش و خانواده‌های آنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی می‌باشد.

وی از والدین گرامی درخواست کرد:
والدین در روز و ساعت تعیین شده که از سوی پایگاه سنجش به آنان اعلام شده در محل حضور یابند و صرفا یک نفر جهت همراهی نوآموز کافی است تا از تجمع در محل سنجش پیشگیری شود.

وی افزود: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در محل سنجش توسط نوآموز و همراه وی الزامی می‌باشد، چنانچه همراه نو آموز یا خود نوآموز دارای علایم مشکوک به کرونا بود و یا اینکه مورد مثبت قطعی بود مدیر یا منشی پایگاه سنجش را بصورت تلفنی در جریان گذاشته و پس از بهبود و با نوبت دهی مجدد مراجعه نماید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: ترجیحا از خوردن و آشامیدن در محل پایگاه سنجش خودداری شود و در صورت نیاز از بطری آب معدنی و لیوان یکبار مصرف شخصی استفاده شود، پیش بینی می‌شود در این طرح حدود ۳۳ هزار نوآموز پایه اول ابتدایی و ۱۵ هزار نوآموزان پیش دبستانی با همکاری آموزش و پرورش و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی غربالگری شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار