رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه:
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: امید است با فعالیت موسسات داوری و نهادهای میانجیگری از ورود پرونده ها به محاکم دادگستری جلوگیری و اطاله دادرسی هم در کمترین زمان ممکن انجام شود.
کد خبر: ۱۰۵۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ 25 June 2022

جلوگیری از ورود پرونده ها به محاکم دادگستری  با فعالیت موسسات داوری و نهادهای میانجیگری

منوچهر فتاحی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: هفته قوه قضائیه فرصت بزرگی است که بخشی از فعالیت های خادمان آن ها را در دستگاه قضایی خدمت مردم ارائه کنیم.

وی افزود: به همین دلیل امروز هم به اتفاق ریاست کل دادگستری استان و مجموعه شورای قضایی استان در مسجد جامع خدمت مردم رسیدیم و میز خدمت تشکیل دادیم تا پاسخگوی بخشی از سوالات آن ها باشیم.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه ادامه داد: یکی از محوری ترین سیاست ها در دستگاه قضایی در بحث حل اختلاف وجود دارد با تشکیل معاونت توسعه حل اختلاف، پیگیری و تحقق سیاست برون سپاری در دستگاه قضایی است.

وی گفت: ما به منظور توسعه سازش، بخشی از فعالیت های قضایی را برون سپاری می کنیم، نهادهای سازشی را فعال می کنیم، نهادی مانند نهاد داوری، میانجیگری، تشکیل ستاد ثبت و تشکیل شعب ویژه رسیدگی به پرونده های قتل، آمار سازش در سطح استان آمار قابل قبولی است.

فتاحی با تاکید بر لزوم همراهی مردم، یادآور شد: استان کرمانشاه از دیرباز مهد سازش، مدارا و سازگاری بوده است، ما در سال گذشته قریب 29 پرونده قتل را به سازش رساندیم، حدود 41 درصد پرونده های تشکیل شده در شعب حل اختلاف به سازش رسیده است، امید است در آینده نزدیک با فعالیت موسسات داوری و نهاد میانجیگری بتوانیم از ورودی پرونده ها به محاکم دادگستری جلوگیری کنیم و اطاله دادرسی هم در کمترین زمان ممکن اتفاق بیفتد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار