فرماندار قصرشیرین گفت: مبادی ورودی مرز‌های رسمی خسروی و پرویزخان در این شهرستان برای مقابله با بیماری وبا کنترل می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ 23 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا، «مرادعلی تاتار» روز پنجشنبه در جلسه کارگروه سلامت با موضوع اقدامات پیشگیرانه و مقابله با بیماری وبا، افزود: با توجه به شیوع بیماری وبا در کشور عراق به منظور مقابله با این بیماری تمامی تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه لحاظ شده است.

وی تاکید کرد: گمرک و پایانه‌ها موظف هستند نسبت به رفع مشکلات بهداشتی از جمله سرویس‌های بهداشتی و همچنین جلوگیری از ورود دستفروشان اقدام نمایند.

فرماندار قصرشیرین اظهار داشت: رعایت اصول بهداشت فردی و عمومی در پایانه‌های مرزی خسروی و پرویزخان با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با شیوع وبا ضرورت دارد.

وی گفت: مهمترین توصیه وزارت بهداشت به مردم برای مقابله با وبا پرهیز از مصرف آب و مواد غذایی غیر بهداشتی و شست و شو و ضدعفونی سبزیجات، صیفی جات و میوه است.

تاتار ادامه داد: آب و فاضلاب موظف شد ضمن رفع فوری شکستگی‌ها و نسبت به کلر زنی مجتمع‌های آبرسانی شهرستان که مشکل قطعی دارند اقدام نماید تا از احتمال آلوده شدن آب پیشگیری کنند.

وی گفت: جهاد کشاورزی نیز موظف به بازدید میدانی از مکان‌های کاشت سبزیجات شهرستان و جلوگیری از آبیاری مزارع سبزیجات از آب فاضلاب است.

فرماندار قصرشیرین گفت: مردم موارد بهداشتی را کاملا رعایت کنند و در مصرف سبزیجات و میوه‌های آلوده خودداری کرده و از شنا در آب‌های جاری پرهیز نمایند.

رئیس مرکز بهداشت قصرشیرین نیز گفت: با توجه به شیوع بیماری وبا در عراق، کمیته التور در شهرستان قصرشیرین تشکیل شده و آموزش‌های لازم برای پیشگیری از این بیماری از طریق فضای مجازی و همچنین با سطح بنر در سطح شهرستان اطلاع رسانی شده است.

«عزیز کرمی» تاکید کرد: در این رابطه بیمارستان ابوالفضل العباس (س) قصرشیرین آماده باش است تا در صورت مشاهده احتمالی موارد مشکوک، پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

رئیس مرکز بهداشت قصرشیرین در ادامه گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری وبا در شهرستان مشاهده نشده، اما با اقدامات خوبی که در این زمینه انجام شده با وجود مرزی بودن شهرستان، مراقبت‌های لازم بخصوص در حوزه ورود اتباع عراقی به داخل کشور در قرنطینه‌های مرزی صورت می‌گیرد.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با ۲۷ هزار نفر جمعیت ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز فعال و رسمی پرویزخان و خسروی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار