معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: عدم استقبال از تزریق دوز‌های یادآور نگرانی بابت پیک جدید بیماری کرونا در فصل پاییز ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۱۰۵۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵ 23 June 2022

محمد ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: متاسفانه علی رغم دعوت از واجدین شرایط تزریق دوز چهارم واکسن کرونا هنوز استقبالی برای آن صورت نگرفته است.

وی افزود: افراد بالای ۷۰ سال، کادر بهداشت و درمان و افراد دارای بیماری‌های زمینه ای، در صورت گذشت ۴ ماه از تزریق دوز سوم واکسن کرونا خود باید برای تزریق دوز چهارم مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: واکسیناسیون کرونا و تزریق دوز چهارم از طریق مراکز بهداشت از قبیل خانه‌های بهداشت در روستاها، پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع  سلامت شهری و روستایی انجام می‌شود.

شکیبا در خصوص تاثیر واکسیناسیون بر بدن افراد خاطر نشان کرد: هر ماده خارجی که وارد بدن می‌شود ممکن است در برخی افراد عارضه و آلرژی ایجاد کند که طبیعی است؛ واکسن کرونا ممکن است در بدن برخی افراد به ندرت عارضه ایجاد کند که طبیعی بوده، اما نمیتوان به این دلیل که در یک از ده میلیون نفر عارضه ایجاد می‌شود واکسن را حذف کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: علمی و واضح است که کاهش شیوع کرونا و بهبود یافتن شرایط از تاثیرات واکسن بوده و ممکن است نوع اومیکرون مقداری ضعیف شده و ایمنی طبیعی ایجاد شده باشد، اما عملکرد اصلی به خاطر واکسیناسیون بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: نگرانی ما بابت موج جدید کرونا در فصل پاییز است به طور حتم به دلیل عدم استقبال از دوز چهارم، ایمنی بدن کاهش پیدا می‌کند، پاییز فصل بیماری‌های تنفسی است و نگرانی ما بابت پیک جدید کرونا است؛ نمیتوان گفت کرونا پایان یافته و تمامی مقامات بهداشتی جهان نیز پایان پاندمی کرونا را اعلام نکردند.

وی در پایان گفت: در استان کرمانشاه موردی بابت آبله میمونی، ثبت نشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار