استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه شرکت های تعاونی توسعه عمران شهرستانی را ظرفیت خوبی برای توسعه و عمران و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان ها دانست و گفت: بانک‌ها باید از انجام رفتار سلیقه‌ای در پرداخت تسهیلات مربوط به اشتغالزایی پرهیز کنند و همه آن‌ها از یک دستور العمل واحد به منظور تسریع و تسهیل در درخواست‌های مردم پیروی کنند.
کد خبر: ۱۰۵۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱ 23 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه؛ "بهمن امیری مقدم" در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان بیان داشت: اولویت مهم و برنامه کاری مدیران تلاش برای ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری است و همه باید در این زمینه دغدغه داشته باشند.

وی افزود: دستگاه‌های ذیربط موظف هستند که برای پرداخت صحیح وام‌ها به نحوه چگونگی پرداخت‌ها نظارت کافی داشته باشند و همان افرادی که طبق دستورالعمل‌ها و ضوابط کمیته اشتغال به بانک‌ها معرفی شده اند، همان افراد تسهیلات اشتغالزایی را دریافت کنند.

استاندار گفت: مدیران بانک‌ها باید ضوابط یکسانی را برای مراحل مختلف پرداخت تسهیلات مانند ضامن و ... رعایت کنند و هیچ بانکی مجاز به انجام کار‌های سلیقه‌ای نیست.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ادامه داد: مدیران و مسئولین وظیفه دارند که زمینه لازم را برای ایجاد اشتغال با پرداخت تسهیلات تسهیل کنند و مدیران بانک‌ها نیز باید ضوابط یکسانی را برای مراحل مختلف پرداخت تسهیلات مانند ضامن و ... رعایت کنند و هیچ بانکی مجاز به انجام کار‌های سلیقه‌ای نیست.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: نباید با رفتار سلیقه‌ای در پرداخت تسهیلات، مردم را سرگردان کنیم و اگر چنین موردی از هر شعبه‌ای در استان دیده شود حتماً با بانک متخلف برخورد خواهد شد.

امیری مقدم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مانع زدایی در اجرای کار‌ها گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی همگی موظف هستیم که کار‌های مردم را تسهیل و زمینه را برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: بانک‌ها با توجه به خدماتی که دریافت می‌کنند باید تمام تلاش و جدیت خود را برای رفع مشکلات مردم بکار گیرند و در این زمینه دغدغه جدی داشته باشند.

مقام عالی استان در ادامه با اشاره به کارکرد شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان‌ها خواستار تشکیل و راه اندازی این شرکت در تمامی شهرستان‌های استان شد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در شهرستان‌های استان وجود دارد با راه اندازی این شرکت می‌توان ضمن شناسایی این ظرفیت ها، پتانسیل‌های موجود را نیز بالقوه ساخت که در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه بسیار موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: فرمانداران وظیفه دارند که تلاش کنند تا این شرکت در تمامی شهرستان‌های استان به منظور کمک به ایجاد اشتغال و آبادانی شهر‌ها هر چه سریعتر تشکیل شود.

امیری مقدم در این نشست  پس از گزارش مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص هدف از تشکیل شرکت های تعاونی توسعه عمران شهرستانی و فعالیت و اقدامات استان در این خصوص و گزارش فعالیت شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان صحنه اظهار نمود: این شرکت ها ظرفیت مردمی خوبی در توسعه و عمران و توسعه اشتغال پایدار در شهرستان ها می باشد و فرمانداران موظفند با استفاده از ظرفیت کارگروه اشتغال نسبت به راه اندازی و فعال نمودن این تعاونی ها اقدام نمایند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در این نشست ضمن تشریح دستورالعمل تشکیل شرکت های تعاونی توسعه عمران شهرستانی اظهار نمود: در راستای اجرای اصل 123 قانون اساسی و مصوبه سال 1389 مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی تاکنون در 4 شرکت تعاونی در این زمینه در شهرستان های تابعه استان تشکیل شده است.

احمدی در ادامه افزود: عضویت حداقل نیم درصد از جمعیت شهرستان بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن با حداقل 30 میلیارد ریال سرمایه ثبتی شرط لازم برای تشکیل این تعاونی ها می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار