مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه:
مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: دو شرکت تولید کننده روغن حیوانی در کرمانشاه موفق به اخذ نشان حلال شدند.
کد خبر: ۱۰۵۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰ 23 June 2022

دریافت نشان حلال توسط دو شرکت تولید کننده روغن حیوانی در کرمانشاهمهدی حسین پور با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: بر اساس قانون تقویت و توسعه استاندارد، سازمان ملی استاندارد تنها مرجع رسمی صادر کننده نشان حلال در کشور می باشد.

وی افزود: در همین راستا اداره کل استاندارد استان کرمانشاه موفق گردید دو نشان حلال در صنایع غذایی و کشاورزی برای فرآورده روغن کره اعطا نماید و امیدوار است دیگر واحدهای صنایع غذایی از این فرصت برای توسعه بازارهای فروش خود استفاده کنند.

حسین پور در ادامه افزود: هدف از صدور نشان حلال رعایت انطباق نحوه تولید، فرآوری و عرضـه محصـولات غذایی با قوانیـن شرع اسلام، نیل در جهت توسعۀ فرهنگ غذای پاک و نیز کمک به حضور پررنگ جمهوری اسلامی در بازهای جهانی و رونق صادرات می باشد. در استاندارد ملی حلال به شماره 12000، علاوه بر استفـاده از قوانین فقـهـی شرع اسـلام، نظیر احکـام حلیت، صیـد و ذباحه و اصـول فقـهی مرتبط، از نظـرات صـاحب نظـران درایـن زمیـنه نیـز استفاده شده است. هم چنین سعی شده است که ضمن توجه به شرایط موجود و نیازهای جامعه، درحد امکان بین این استاندارد واستانداردهای بین المللی و ملی سایر کشور های اسلامی، هماهنگی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: محصولات معرفی شده برای دریافت نشان حلال، در یک فرآیند دقیق توسط کارشناسان متخصص استاندارد و ناظران شرعی ارزیابی و پالایش می‌شوند.

دبیر شورای عالی استاندارد استان گفت:در همین راستا با حضور حاج آقا محمدی کیا نماینده فقیه ناظر در امور حلال در منطقه غرب کشور، بازرسی نهایی از دو شرکت تولید کننده روغن کره (روغن حیوانی کرمانشاهی) با نامهای شرکت آقای فریبرز میرزایی با نام تجارتی هاوژین و شرکت آقای فرشید شکور با نام تجارتی رزکالی برای صدور نشان حلال انجام و کمیته علایم با حضور مدیرکل استاندارد و کارشناسان ذیربط تشکیل و پرونده متقاضیان مورد بررسی و تایید قرار گرفت. صدور نشان حلال برای این فرآورده بومی و بسیار ارزشمند استان علاوه بر ارتقا چرخه ی تولید و افزایش کیفیت محصول در صادرات این فرآورده به کشورهای مسلمان و کشورهای غیر مسلمان نیز نقش بسیار موثری دارد. لازم به ذکر است اعتبار نشان حلال سه سال و نوع استاندارد تشویقی می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار