معاون قضایی دادگستری استان کرمانشاه از سازش در پرونده قتلی خبرداد که در آن پسری پنج سال پیش پدرش را در یک درگیری خانوادگی به قتل رسانده بود.
کد خبر: ۱۰۵۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹ 22 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا منوچهر فتاحی، در تشریح جزییات این پرونده، اظهار کرد: سال ۱۳۹۶ پدر و پسری در جریان یک اختلاف جزیی باهم درگیر می‌شوند و در این میان پسر نوجوان پدر خود را با ضربه چاقو مجروح کرده و سپس متواری می‌شود.

وی ادامه داد: علیرغم انتقال پدر به بیمارستان و تلاش کادر درمان، متاسفانه به علت شدت جراحات وارده و خونریزی شدید جان خود را از دست می‌دهد و این موضوع سرآغاز یک اختلاف شدید خانوادگی و طایفه‌ای می‌شود.

رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه اضافه کرد: فرزند قتل پس از مدتی توسط پلیس شناسایی و دستگیر می‌شود و پرونده او به دادسرای رسیدگی به جرائم اطفال ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه طی این مدت اختلافات شدیدی بین خانواده و طایفه قاتل و اولیای دم بوجود می‌آید، افزود: در نهایت این پرونده به منظور ایجاد صلح و سازش به ستاد صبر شعبه ۴۵ شورای حل اختلاف استان ارجاع داده می‌شود و در آنجا بزرگان و ریش سفیدان منطقه برای ایجاد آرامش بین طرفین وارد عمل می‌شوند.

فتاحی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این پرونده با اعلام پشیمانی قاتل از بزه خود و تلاش‌های شبانه روزی اعضای ستاد صبر استان و همیاران صلح و جلسات متعددی که با اولیای دم و بزرگان طایفه برگزار شد، به سازش ختم شد.

وی با تقدیر از فعالیت‌های خیرخواهانه اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح شهرستان کرمانشاه در حل و فصل این پرونده، اظهار کرد: این اعضا با سعه صدر، بردباری، تلاش و کوشش مضاعف توانستند رضایت اولیاء دم را جلب کنند و خانواده مقتول با گذشت از خون پدر خود، زندگی دوباره به قاتل بخشیدند و پرونده پس ازحدود پنج سال با صلح و سازش مختومه شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار