رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرمانشاه اعلام کرد: با توافق معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور، طرح هویت گذاری دام توسط کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ 22 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «ایرج بهرامی» گفت: یکی از برنامه‌های مورد تاکید دولت در بخش دامپروری، ثبت اطلاعات جمعیت دامی کشور در سامانه جامع هویت گذاری است و با توجه به موضوعات مطرح شده در جلسه اخیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تعرفه‌های پلاک کوبی و ثبت اطلاعات دام در سامانه بر اساس نظام تعرفه‌ای خدمات کشاورزی ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی، توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی پیشنهاد و مصوب شده است.

وی افزود: اهداف از اجرای این طرح شناسایی جمعیت دام سبک و سنگین و احصا آمار دقیق بر خط در سامانه بوده که به وزارت جهاد کشاورزی امکان برنامه ریزی در خصوص ارایه خدماتی از قبیل توزیع نهاده ها، تسهیلات سرمایه در گردش در قالب صدور دامدار کارت، پیشگیری از قاچاق دام و نظارت بر جابجایی جمعیت دامی را می‌دهد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تصریح کرد: با توجه به تاکید استاندار کرمانشاه مبنی بر اجرای موثر طرح توسط همه دستگاه‌های ذیربط و با اعلام همکاری نظام مهندسی در اجرای این طرح؛ سازمان همکاری مستمر خود را برای آموزش، ارایه کد کاربری در سامانه جامع، رفع مشکلات و در اختیار قرار دادن پلاک گوش دام با تعرفه مصوب سازمان به کارشناسان مجری را به عمل خواهد آورد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح با هماهنگی فرمانداری، بخشداری و دهیاری ها، هویت گذاری دام با اولویت شهرستان‌های مرزی انجام و دولت هزینه پلاک کوبی و ثبت اطلاعات در سامانه جامع هویت گذاری را به ماموران و کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان پرداخت می‌کنند.

گفتنی است با توجه به رایگان بودن طرح و عدم پرداخت هزینه توسط دامدار و همچنین الزام اجرا در روستا‌ها با هماهنگی و نظارت مراجع ذیربط (فرمانداری، بخشداری، جهادکشاورزی، دهیاری ها) پیش بینی می‌شود که در کوتاه مدت تمام جمعیت دامی استان پلاک کوبی و هویت گذاری شوند.

استان کرمانشاه ۴.۵ میلیون واحد دامی دارد

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحد‌های بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می‌شود

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار