سرپرست امور مالیاتی استان کرمانشاه:
سرپرست امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت: حرکت سازمان امور مالیاتی از "ممیز محوری" به سمت "اطلاعات محوری" منجر به توسعه عدالت در پرداخت مالیات‌ها شده است.
کد خبر: ۱۰۵۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ 22 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بهمن بادکو در نشست روز ملی اصناف که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، در زمینه موضوع مالیات و معافیت‌های آن برای اصناف و بازاریان، اظهار کرد: یکی از ایراداتی که همواره بر امور مالیاتی وارد می‌شد موضوع ممیز محوری بود، لذا سازمان امور مالیاتی از "ممیز محوری" به سمت "اطلاعات محوری" حرکت کرد.

وی افزود: ممیز‌های ما در تشخیص مالیات دیگر دخل و تصرفی ندارند و آمار اعلام شده امروز بیان کننده این است که به سمت عدالت حرکت می‌کنیم.

سرپرست امور مالیاتی استان کرمانشاه در ادامه یادآور شد: از ۵۸ هزار اظهار نامه دریافتی ما ۲۴ هزار اظهار نامه در تبصره ماده ۱۰۰ معاف است، یعنی پذیرفتیم این تعداد مالیات پرداخت نکنند، ۱۸ هزار نفر اعلام کردند که ما از مالیات معاف هستیم، بنابراین از این مجموع ۳۴ هزار نفر از پرداخت مالیات معاف هستند و همچنین  ۸ هزار نفر اعلام کردند از ۱ میلیون تا ۵ میلیون تومان توان پرداخت مالیات دارند.

وی گفت: نحوه عملکرد اداره دارایی به این سبک است که دو نوع اظهارنامه می‌توانید تحویل بدهید، اظهارنامه خود اظهاری و اظهار نامه امور مالیات در واقع داریم به سمت اطلاع محوری حرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در توافقات ما فقط ۷۰ درصد از تراکنش‌های بانکی را تجاری محسوب کردیم، خاطرنشان کرد: همچنین اعلام کردیم که ضریب سودآوری اصناف هم ۵۰ درصد محاسبه شود و در مرحله بعد هم اعلام شده اگر اصناف اظهارنامه مالیاتی را قبول نداشتند خود اظهاری بدهند تا به دو شیوه عمل کنند به طور مثال اگر به ضریب سودآوری معترضند می‌توانند به سازمان صمت مراجعه کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

بادکو تاکید کرد: هیچ نگرانی برای افزایش مالیات نیست و مالیات‌ها نسبت به سال قبل محدود‌تر هم شده است، خوشبختانه بازار با عملکرد ما موافق بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار