نایب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه:
نایب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه با اشاره به ارزش جایگاه و نقش بی بدیل اصناف در برهه‌های مختلف کشور، گفت: اصناف در بزنگاه‌های مختلف همواره پشتیبان مردم و نظام بودند.
کد خبر: ۱۰۵۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲ 22 June 2022

مجتبی صفایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص "جایگاه اصناف" اظهار کرد: اصناف مجموعه خدمت گذاری است که قبل و بعد از انقلاب، در حین وقوع جنگ تحمیلی و در بزنگاه‌های سخت سیاسی و اقتصادی پشتیبان نظام، انقلاب ولایت و مردم بوده و نقش بی بدیل آن‌ها در اقتصاد کشور نشان از خدمات موثر و مفید در نظام اقتصادی است.

وی افزود: حدود ۱۷ درصد سهم اصناف در تولید ناخالص ملی است، مجموعه‌ای که در استان کرمانشاه از ۳ میلیون واحد صنفی کشور شامل ۶۰ هزار واحد در حال ارائه خدمات در رسته‌های تولیدی خدماتی، فنی و توزیعی هستند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه ادامه داد: اصناف از روز پیدایش و خلقت بشر و از زمانی که مبادله کالا به کالا صورت گرفته تا امروز که در یک نظام هدفمند و مشخص اعم از اتحادیه‌های صنفی، سازمان‌های صنفی، اتاق‌های اصناف و اتاق ایران در حال ایفای نقش خود است، خدمت کردند، این مجموعه بزرگ وقتی در اقتصاد کشور جایگاه بزرگ و ارزنده‌ای دارد حتما می‌طلبد که از سوی مسئولین کشوری در بزنگاه‌های خاص اقتصادی نیز توجه ویژه و خاصی به این مجموعه وجود داشته باشد.

نایب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه در ادامه خاطر نشان کرد: مجموعه‌ای که هیچ گونه خدماتی را دریغ نکرد و در دو ساله اخیر در وقایعی که به واسطه بیماری کرونا رخ داد در کشور کمبود هیچگونه کالایی محسوس نبود و در نظام توزیع دچار مشکل نشدیم در شرایطی که در همان کشور‌هایی که خود را متمدن می‌دانند و مدعی حقوق بشر هستند برای تهیه و تأمین بدیهی‌ترین ملزومات دچار تنش و چالش‌های متعدد شدند.

صفایی تاکید کرد: به واسطه نظام توزیع مویرگی که در سراسر کشور وجود دارد خوشبختانه در ایران و استان کرمانشاه دچار هیچ مشکلی نشدیم لذا باید از این قشر زحمتکش قدردانی شود که تلا‌ش کرده و رضایت نسبی مردم را کسب کردند، امید است در شرایطی که این قشر پشتیبان مردم و مسئولین هستند، مسئولین و تصمیم سازان استانی و کشوری هم در شرایط مختلف از آن‌ها حمایت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار