مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: همزمان با ایام تابستان و با هدف پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان ، طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه استان کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷ 22 June 2022

 به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی اظهار کرد: همزمان با ایام تابستان و با هدف پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی افزود :این طرح به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اجرا می شود و از راهکار‌های مؤثر ایجاد آرامش و سلامت روانی در جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خاطرنشان کرد: اگر دلسوزان نسل جوان ،برای آينده سازان انقلاب اسلامی برنامه ای نداشته باشند ،دشمنان این خلاء را پر نموده و آنان را به برنامه های خود مشغول خواهند کرد.لذا طرح مذکور با همکاری مراکز افق و مبلغین و با هدف بهره‌گیری از فضای معنوی بقاع متبرکه و در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه در سطح استان و در ۱۵ بقعه متبرکه کرمانشاه اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: از اهداف مهم اجرای این طرح، تعمیق باور‌های دینی و ترویج معارف اسلامی با استفاده هوشمندانه از ظرفیت اوقات فراغت دانش‌آموزان و استفاده از ابزار‌های روز و روش‌های جذاب همانند ظرفیت فضای مجازی و ارتباط‌گیری مؤثر، زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان برای کادرسازی مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق و مهارت‌افزایی و توانمندسازی دانش‌آموزان در کلاس‌های طرح نشاط معنوی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اجرای این طرح را در استان کرمانشاه از ابتدای تیرماه تا ششم مرداد ماه عنوان کرد و گفت : در صورتی که در هر کدام از بقاع متبرکه که امکان ادامه طرح وجود داشته باشد ، این طرح تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت .

وی با اشاره به دوره‌های این طرح افزود : مباحثی که در این کلاسها آموزش داده می شود شامل کلاس‌های آموزش روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن‌کریم، نقاشی، احکام و برگزاری برنامه‌های اردویی و تفریحی ،خیاطی ، نویسندگی، عروسک سازی ، قالی و گلیم بافی، نویسندگی ، آموزش رایانه و تجلیل از برترین‌های طرح نشاط معنوی در کرمانشاه خواهد بود و مخاطبین این طرح دانش‌آموزان رده سنی ۸ تا ۱۸ سال هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی گفت :با توجه به اتمام طرح نشاط معنوی قبل از شروع ماه محرم ،تمهیداتی اندیشیده شده که هیأت نوجوانان و جوانان با حضور مربیان ، مبلغان و شرکت کنندگان در طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان راه اندازی و تشکیل شود .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار