رئیس پلیس راه استان کرمانشاه:
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: جهت کنترل هرچه بهتر ترافیک در محور‌های مواصلاتی استان، طرح تابستانی پلیس راه از از امروز آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۵۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 22 June 2022

سرهنگ کیخسرو دستغیب در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:با توجه به شروع فصل تابستان، پلیس راه استان طرح ویژه ترافیکی تابستان ۱۴۰۱ را برنامه ریزی و در دست اجرا دارد، جلسات هماهنگی برگزار و مقرر شد تمام دستگاه‌های خدماتی و امداد رسان به صورت آماده باش کامل تیم‌های اجرایی و عملیاتی خود را در سطح جاده‌ها و محور‌های برون شهری استان استقرار دهند.

وی افزود: سد‌های امدادی مثل پایگاه‌های هلال احمر، امداد و نجات، اورژانس پیش بیمارستانی، یگان‌های انتظامی، آتش نشانی و سایر دستگاه‌های دیگه مثل امداد خودرو، یدک کش ها، در طول مدت تابستان در سطح جاده‌های استان حضور یابند.در صورت نیاز مسافران به خدمات امداد جاده‌ای در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محلی که نیاز است حاضر شده و خدمات امدادی خود را ارائه می‌دهند.

دستغیب ادامه داد: شماره فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در طول شبانه روز به صورت ۲۴ ساعته آمادگی پاسخگویی و ارائه خدمات مورد نیاز است.


رئیس پلیس راه استان در ادامه گفت: تیم‌های پلیس راه در قالب تیم‌های محسوس و نامحسوس بوده و ۹۵ تیم به صورت روزانه به کل جاده‌های استان اعزام شده و رفتار‌های ترافیکی رانندگان را زیر نظر دارند و با هرگونه حرکات مخاطره آمیز و به وجود آورنده حوادث ترافیکی برخورد می‌کنند.

وی افزود: در صورت دو تخلف همزمان که منجر به حادثه شود، هرکدام از رانندگان در طول جاده استان تخلفی مرتکب شوند، خودرو به مدت ۷۲ ساعت به پارکینگ هدایت و توقیف خواهد شد؛ مجموعه اقداماتی که برای طرح تابستانی در نظر گرفته شده فقط به منظور ارتقای ایمنی تردد جاده‌ها و تضمین کردن سلامت همشهریان و هم وطنان در نظر گرفته شده است.

دستغیب در ادامه توصیه کرد: با توجه به اینکه مدت طول روز از شب بیشتر است، رانندگانی که در مسافت‌های طولانی تری اقدام به رانندگی می‌کنند و علاوه بر روز در طول شب به رانندگی خود ادامه می‌دهند، دچار خستگی خواهند شد؛ توصیه می‌کنیم به ازای هر ۲ ساعت رانندگی در یک مکان امن و پارکینگ مناسب توقف کنند و استراحت لازم را داشته باشند. از ارتکاب هرگونه تخلف حادثه ساز از قبیل سرعت، سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ، نقص سیستم روشنایی و از این قبیل تخلفات به طور جدی خودداری کنند.

وی افزود: با توجه به علائم و تابلو‌های جاده ایی وضعیت سفر و موقعیت خود را در نظر بگیرند و در صورت مشاهده تابلویی با پیام خاص از قبیل سبقت ممنوع، محدودیت سرعت، عبور عابران پیاده، و از این دست به پیام آن توجه ویژه‌ای داشته باشند، دقت نظر بیشتری در هنگام رانندگی داشته که به حادثه و موقعیت غیر منتظره ایی برخورد نکنند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه اضافه کرد: در طول سفر اکیدا به توصیه‌های پلیس راه توجه کنند و قبل سفر اقدامات و تجهیزات لازم سفر را در نظر گرفته و همراه خود داشته باشند؛ چنان چه سفر در طول روز و شب است راننده کمکی و استراحت لازم را از قبل پیش بینی کنند که با وضعیت خستگی و خواب مواجه نشوند که قطعا حادثه آفرین خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار