مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از تعطیلی ادارات و بانک‌های کرمانشاه امروز ساعت ۱۲ به علت آلودگی هوا خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ 22 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه غلامرضا شهبازی اظهار کرد: توده متراکم گرد و غبار به جو استان وارد شده و در حال افزایش است.

وی افزود: همچنین افزایش غلظت ذرات به چندین برابر استاندارد رسیده است  و با عنایت به دستور العمل محدودیت زمانی و مکانی شرایط اضطرار آلودگی هوا و با هدف حفظ سلامت شهروندان گرامی استان، پایان ساعت کاری امروز اول تیرماه در کلیه ادارات، بانکها و مراکز آموزشی استان ساعت ۱۲ تعیین و اعلام می شود.

شهبازی در ادامهگفت: شهرستان هایی که شاخص آلودگی آن ها در  وضعیت هشدار و اضطرار قرار دارد، گروه های پرخطر و حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند و سایر افراد نیز با استفاده از ماسک‌ مناسب و صرفا در مواقع ضروری خارج شوند و حضوردر فضای باز را به حداقل زمان ممکن کاهش دهند.

 وی تصریح کرد: ورزشکاران در زمان وقوع پدیده گردوغبار، در فضای باز ورزش نکنند و کوهنوردان از کوهنوردی اجتناب کنند همچنین از همه مردم نیز خواسته شده به پارک ها و پیاده روی نروید زیرا مضرات و خطرات پیاده روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن می باشد.  

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تاکید کرد: در صورت استفاده از خودروی شخصی، ضمن استفاده از ماسک مناسب، شیشه ها را بالا نگهدارید و همچنین برای خروج از منزل یا محل کار، حتماً از ماسک  مناسب استفاده کنید، ماسک مناسب در این شرایط  ماسک n۹۵ یا ماسک ffp۲، ffp۳  می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار